دومین همایش تجاری ایران و قفقاز شمالی آغاز به کار کرد

دومین همایش تجاری و تاریخی، فرهنگی و علمی ایران و قفقاز شمالی صبح امروز با حضور وزرای ایران و قفقاز شمالی در تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دومین همایش تجاری و تاریخی، فرهنگی و علمی ایران و قفقاز شمالی که صبح امروز در تهران آغاز به کار کرده به منظور بررسی‌های مشترک در جهت توسعه همکاری‌های مختلف دو کشور در زمینه‌های کشاورزی، گوشت، صنایع شیمیایی، ساختمانی، ماشین‌آلات، انرژی، فلزات رنگین و ... برگزار می‌شودد.

ناحیه فدرال قفقاز شمالی متشکل از جمهوری‌های داغستان، اینگوشتیا، کاباردینا، بالکاریا، اوستیای شمالی، چچن، قره‌چای، چرکسیا و خطه‌استاورپل بوده که با جمعیت حدود 10 میلیون نفری، 7 درصد جمعیت روسیه را در بر می‌گیرد.

این مناطق در حوزه‌های مختلف کشاورزی، بویژه غلات و گوشت و همچنین صنایع شیمیایی، ساختمانی، ماشین‌سازی، انرژی و فلزات رنگی از ظرفیت خوبی برای همکاری با کشورمان برخوردار هستند.

وزیر قفقاز شمالی عضو هیئت دولت روسیه بوده و بعد از واگذاری مسئولیت کارگروه همکاری‌های استانی از وزارت توسعه اقتصادی به این وزارتخانه، شاهد تحرکات بسیار خوبی از سوی وزیر و معاون وزیر قفقاز شمالی برای توسعه روابط با کشورمان بوده و در واقع توسعه روابط با ایران جزو اولویت‌های این منطقه در نظر گرفته شده است.

کمتر از دو سال پیش سند جامع توسعه بنادر جنوبی روسیه با هدف ایجاد زیرساخت‌های توسعه روابط با ایران از سوی پوتین رئیس جمهور روسیه امضا شد که این امر، بیانگر عزم طرف روس برای توسعه همکاری این منطقه با جمهوری اسلامی ایران است.
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۲۹
تعداد بازدید : ۳۲۷