وجود وزارت بازرگانی سم است/تفکیک وزارت صنعت فاقد توجیه است

وجود وزارت بازرگانی سم است/تفکیک وزارت صنعت فاقد توجیه است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه ما نماینده ها را قانع کردیم که تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیچ وجه توجیه نداردگفت: یک وزارتخانه بازرگانی جدید، هزاران مشکل پدید می آورد. وجود این وزارتخانه سم است و همه مسائل را به هم می زند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه با برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو با اشاره به اهتمام مجلس نسبت به پرهیز از تفکیک وزارت صمت اظهار کرد: صداوسیما نیز در برپایی مناظره ها اقدامی شایسته انجام داد و نمایندگان ثمره آن را دیدند و به این نتیجه رسیدند که تفکیک فاقد توجیه اجرایی و اقتصادی است.

وی از احتمال خروج این طرح از دستور کار رای گیری مجلس خبر داد و افزود: [دولت باید بداند] برای تغییر ساختار دولتی، نمایندگان مردم تصمیم می گیرند.

در ادامه ایرج ندیمی، مشاور سازمان برنامه و بودجه نقش وزیر صنعت را در دوران تحریم متذکر شد و افزود: ما با نظر نمایندگان مخالفت نمی کنیم. ما هم نماینده بودیم و از این کارها انجام داده ایم؛ اما اگر مسئله مجلس مبنی بر معیشت است، باید با دولت به تفاهم برسد.

وی تصریح کرد: حکومت به این جمع بندی رسیده که تولید در کشور در منظر داخلی و خارجی [اهمیت دارد] اما آیا نمی طلبد یک وزیر خاص [برای این مهم در نظر گرفته شود]. اگر اینگونه نیست نمایندگان در سال انتهایی مجلس می مانند و مردم! خودشان هم می دانند که باید مجدد رای بگیرند!

در این میان منصوری با اشاره به بخشی از سخنان ندیمی در قبال دلار ۴۲۰۰ تومانی که به دست مردم نرسید، گفت: جالب است که خود دولت نیز به این قضیه اذعان دارد. ولی ما صورت مسئله را پاک می کنیم و اعلام می داریم چون این رخدادها اتفاق افتاده [باید یک وزارتخانه جدید بسازیم].

منصوری با بیان این مطلب افزود: یک وزارتخانه بازرگانی جدید، هزاران مشکل پدید می آورد. وجود این وزارتخانه سم است و همه مسائل را به هم می زند. بنده از بخش خصوصی وارد مجلس شدم و کاملا به این مسائل اشراف دارم.

این نماینده مجلس به رادیو گفت وگو گفت: ما نماینده ها را قانع کردیم که این تفکیک به هیچ وجه توجیه ندارد. برای این کار باید هزاران ساختمان اجاره کرد و میان هزاران نفر نیز بر سر پست دعوا خواهد شد.

ندیمی در پاسخ به این سوال که آیا پست های بسیاری درپی تفکیک ایجاد می شود، گفت: در همه ادغام ها نوشته می شود این کار باید با استفاده از اعتبارات موجود و کافی صورت گیرد.

مشاور سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در عصر فعلی مشکلات با ازدیاد نیرو حل نمی شود و عجیب است اگر کسی تصور کند ما قصد تعریف هزار نفر مدیر جدید را داریم.

ندیمی افزود: همه تشکیلات و تاسیسات وجود دارد و حتی ساختمان وزارت بازرگانی تعریفی خاص دارد.

وی ادامه داد: دولت معتقد است برای پیشبرد تولید باید مجموعه ای با این هدف تعریف شود. بنده نیز در مجالس قبلی بودم و با این حوزه ناآشنا نیستم.

ندیمی افزود: اگر آقای منصوری و دیگر نماینده ها بگویند ادغام تاکنون موفق بوده، کار حرف خود را پس می گیریم.

منصوری در میان سخنان دیگر مهمان برنامه اظهار کرد: ادغام فعلی ۹ از ۲۰ است ولی با تفکیک نمره یک از ۲۰ می گیرد. شرایط فعلی بسیار بد است و نباید آن را بدتر کنیم.
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۳۵
تعداد بازدید : ۳۷۸