تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی راه صیانت از سرمایه‌های کشور

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: تکمیل زنجیره ارزش با هدف کاهش خام فروشی، از راهکارهای صیانت از سرمایه‌های کشور است.
محمدرضا انصاری، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر این که در شرایط کنونی باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی حرکت کنیم، اظهارکرد: جایگزینی صادرات غیرنفتی به منظور افزایش درآمدهای دولت باید به عنوان یک اصل برای دولتمردان مورد توجه قرار بگیرد، که یکی از این درآمدها صادرات محصولات پتروشیمی است.
وی با تاکید بر اینکه با ایجاد و تکمیل زنجیره ارزش از سرمایه‌های کشور بهتر استفاده می‌شود، افزود: پتروشیمی یک منبع د‌رآمد‌ی بزرگ است که بیشترین صاد‌رات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است. پتروشیمی‌ها هم اکنون در مسیر توسعه اقتصادی و زیرساختی گام بر می دارند، توسعه این صنعت سدی مقاوم در برابر خام فروشی است.
انصاری تصریح کرد: صنعت پتروشیمی صنعتی درآمدزا و پرسود برای کشور است، این صنعت امروز جزو صنایع مادر کشور محسوب می‌شود که کمک به رشد و توسعه آن از طرق مختلف همچون دولتی و بخش خصوصی ضروری است.
عضو کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد، هم اکنون طرح‌های صنعت پتروشیمی در مسیر برنامه ششم توسعه بیشتر بر اساس ایجاد ارزش افزوده بالاتر، حرکت در مسیر تکمیل زنجیره ارزش و صنایع پایین دست پتروشیمی است.
وی گفت: با استفاده از مزیت‌هایی که در تولید محصولات پتروشیمی داریم، بدون شک می‌توانیم به قطب پتروشیمی منطقه تبدیل شویم.
۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۴:۲۰
تعداد بازدید : ۲۴۱