جنگ تجاری با چین به تولید نفت و گاز آمریکا آسیب می‌زند

وضع عوارض آمریکا بر واردات چین جلوی صادرات انرژی آمریکا را میگیرد ، به امنیت انرژی داخلی آسیب می رساند و چین را مجبور می کند نفت و گاز بیشتری از کشورهایی مثل ایران و روسیه وارد کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اس پس گلوبال پلتس، آخرین وضع عوارض آمریکا بر واردات چین جلوی صادرات انرژی آمریکا را میگیرد ، به امنیت انرژی داخلی آسیب می رساند و چین را مجبور می کند نفت و گاز بیشتری از کشورهایی مثل ایران و روسیه وارد کند.

دونالد ترامپ تهدید کرده 25% عوارض بر 300 میلیارد دلار کالاهای چینی وضع می‌کند، کالاهایی که تا حالا تحت عوارض آمریکا قرار نگرفته‌اند . به این ترتیب درگیری های تجاری در هر دو طرف افزایش می یابد.

آرون پادیلا، مشاور ارشد ای پی آی در سیاست بین‌الملل گفت:« اقدام تلافی‌جویانه چین علیه نفت خام ، محصولات پالایشی و گاز طبیعی مایع آمریکا بر صادرات آمریکا تاثیر منفی می‌گذارد و به تولید داخلی این کشور هم سرایت خواهد کرد».

وی افزود:« با روی آوردن چین به عرضه کنندگان دیگر، بهبود سهم بازار گاز طبیعی مایع و سایر محصولات نفتی آمریکا بسیار سخت خواهد شد».

چین، بزرگترین وارد کننده آسیایی نفت خام آمریکا در 2018، خرید نفت خام سبک و نفت ترش آمریکا را از اکتبر در بحبوحه درگیری های تجاری به شدت کاهش داده است.

چین 6991 بشکه در روز نفت خام از آمریکا در سه ماهه اول سال جاری وارد کرد که به شدت از 316771 بشکه در روز سه ماهه اول 2018 کمتر بود.

جریان نفت خام آمریکا به چین در آوریل تا 116750 بشکه در روز افزایش یافت ولی فقط چند پالایشگاه معدود چینی محموله‌های نفتی برای تحویل در ماه می و جولای سفارش داده اند.

علی رغم عدم وضع عوارض بر محصولات نفتی تا به امروز ، چین از خرید نفت خام آمریکا خودداری می‌کند و افزایش درگیری های تجاری بین پکن و واشنگتن احتمال افزایش جریان نفت خام بین این دو کشور را بسیار پایین می آورد.

در مورد گاز طبیعی مایع، درگیری چین و آمریکا اول بر محموله‌های تحویل فوری آن تاثیر گذاشت ولی به تازگی تأثیر عمیقی بر سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در پروژه های صادراتی ال ان جی گذاشته است.

نشست برنامه ریزی شده بین ترامپ و زی جینپینگ در اجلاس سران جی 20 در اوساکای ژاپن احتمالاً مرحله بعدی این درگیری‌های تجاری را مشخص می‌کند.
۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳
تعداد بازدید : ۲۳۸