دو مولفه تاثیرگذار در تشدید مشکلات اقتصادی

نماینده ادوار مجلس دو مولفه اقتصاد نفتی و عدم توجه به تمرکززدایی از قدرت را مهمترین عوامل تشدید فشارهای اقتصادی کنونی به شمار آورد.
 

به گزارش خبرنگار مهر، عماد افروغ نماینده مردم ادوار مجلس امروز پنجشنبه از غرفه خبرگزاری مهر در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بازدید کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در رابطه با مشکلات فعلی اقتصادی کشور، اظهار داشت: سال ها به دولتمردان و مسئولان گفتیم که اقتصاد نفتی مشکل زا خواهد بود اما متاسفانه تلاشی برای رهایی از این نوع اقتصاد توسط مسئولان ذی ربط انجام نشد.

این نماینده ادوار مجلس، ادامه داد: اگر سال ها پیش اقتصاد کشور را از اتکاء به نفت جدا می کردیم، الان با وجود اعمال تحریم در کشورمان مشکلات اقتصادی کمتری داشتیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم در ادامه با تاکید بر لزوم تمرکززدایی از قدرت گفت: اگر سال ها پیش تمرکززدایی از قدرت کرده بودیم به طوری که تصمیم‌ سازی ها به صورت متمرکز نبود وضعیت کنونی کشور بهتر می شد.

افروغ تصریح کرد: بر این اساس، اگر اقتصاد نفتی نداشتیم و برای تمرکززدایی از قدرت آمایش سرزمین در اقصی نقاط کشور برگزار می‌کردیم، هم اکنون فشارهای اقتصادی به ویژه فشارهای ناشی از اعمال تحریم ها کمتر بود.

۱۱ آبان ۱۳۹۱ ۱۲:۱۵
تعداد بازدید : ۱,۲۰۶