روسیه تولید نفت خود را بیش از سهمیه اش در توافق با اوپک کاهش داد

وزیر انرژی روسیه گفت تولید نفت این کشور ماه گذشته میلادی ۲۷۸ هزار بشکه در روز نسبت به سطح مبنای اکتبر ۲۰۱۸ پایین آمد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزیر انرژی روسیه و مقامات صنعت نفت این کشور اعلام کردند روسیه تولید خود را در ماه ژوئن بیش از سهمیه اش طبق توافق کاهش تولید پایین آورده است. صنعت نفت روسیه هنوز هم تحت تاثیر بحران نفت آلوده این کشور قرار دارد که صادرات آن را فلج کرد.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت تولید نفت این کشور ماه گذشته 278 هزار بشکه در روز نسبت به سطح مبنای اکتبر 2018 پایین آمد. روسیه در ماه اکتبر 11.41 میلیون بشکه نفت تولید کرده بود ولی تولید این کشور در ژوئن حدود 11.13 میلیون بشکه در روز گزارش شد.

روسیه طبق توافقی با اوپک و سایر تولید کنندگان نفت قرار بود 228 هزار بشکه در روز تولید خود را پایین بیاورد و روی حدود 11.17 تا 11.18 میلیون بشکه در روز نگه دارد.

تولید روسیه در ماه می بسیار کم تر از این حد بود و به 11.11 میلیون بشکه رسید، دلیل آن هم کشف نفت آلوده در شبکه خط لوله دروژبای این کشور در ماه آوریل بود که باعث تعلیق صادرات روسیه از طریق این خط لوله شد. خط لوله دروژبا نفت خام روسیه را به اروپا و فراتر از آن می رساند.

عرضه نفت از طریق این خط لوله که مسیر های صادراتی بندر بالتیک آست لوگا، اروپای مرکزی و آلمان را تامین می کند، از سر گرفته شده ولی کامل نشده است.

تولید 11.11 میلیون بشکه در روز در ماه می پایین ترین حد تولید نفت روسیه از ژوئن 2018 بود. روسیه در آوریل 11.23 میلیون بشکه در روز تولید داشت.

انتظار می رود اطلاعات رسمی در مورد میزان تولید نفت روسیه در ماه ژوئن در روز سه شنبه اعلام شود.

کشورهای عضو اوپک ، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت روز دوشنبه و سه شنبه در وین جمع میشوند تا در مورد توافق کاهش تولید بحث کنند. مهلت این توافق در 30 ژوئن پایان یافته است.

اوپک و متحدانش قصد دارند توافق کاهش تولید را حداقل تا پایان 2019 تمدید کنند .ایران در امضای سیاستی با هدف افزایش قیمت نفت خام در بحبوحه یک اقتصاد جهانی رو به ضعف، به عربستان ،عراق و روسیه پیوسته است.
۱۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۰۷
تعداد بازدید : ۱۹۶