وزیر اقتصاد: ۱۸.۵ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور بازگشت

وزیر اقتصاد: ۱۸.۵ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور بازگشت
وزیر امور اقتصادی و دارایی از بازگشت ۱۸.۵ میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرهاد دژپسند در نشست عصر امروز شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص مباحث مطرح شده در این جلسه، اظهار کرد: اعضای اتاق بازرگانی راجع به بخشنامه بانک مرکزی پیشنهاداتی ارائه کرده بودند و دراین جلسه این پیشنهادات مورد بحث و بررسی قرار گرفت، ولی با توجه به آن که تصمیم‌گیری در خصوص این پیشنهادات نیازمند تدابیر بیشتری بود مقرر شد کارگروهی متشکل از معاون اقتصادی وزارت اقتصاد، نماینده بانک مرکزی، نماینده وزارت صمت، اتاق بازرگانی و قوه‌قضائیه در جلسات خود این موضوع را مورد بررسی بیشتر قرار دهند و تصمیمات آنها در جلسه آینده شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی مطرح شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به بازگشت بخشی از ارز صادراتی در سه ماه ابتدای امسال و سرعت گرفتن بازگشت ارز افزود: در سه ماه ابتدایی امسال بخشی از ارز‌های صادراتی سال گذشته به کشور بازگشت.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سه ماه اول امسال بیش از 5 میلیارد دلار ارز صادراتی به کشور بازگشته که یک میلیارد دلار از ارز‌های صادراتی بازگشته به چرخه اقتصادی کشور، از طریق SME یا بنگاه‌های کوچک و متوسط به کشور بازگشته است.

دژپسند خاطر نشان کرد: براساس آخرین آمارها تا امروز بیش از 18.5 میلیارد دلار ارز صادراتی مربوط به سال گذشته و امسال به کشور بازگشته است.

وزیر اقتصاد در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اخذ مالیات بر سپرده بانکی برای کمک به بخش تولید نیز گفت: در حال حاضر بانک‌ها خرده سپرده‌ها را جمع‌آوری کرده و آن را از طریق تسهیلات به بخش‌های تولیدی کشور واگذار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در این جلسه رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، صمدکریمی مدیر اداره صادرات بانک مرکزی، شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و تعدادی از نمایندگان مجلس در کمیسیون اقتصادی حضور داشتند.
۱۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳
تعداد بازدید : ۳۱۶