بزرگترین آزمایشگاه فرآورده‌های نفتی در استان مرکزی

بزرگترین آزمایشگاه فرآورده‌های نفتی در استان مرکزی
بزرگترین آزمایشگاه تشخیص فرآورده‌های نفتی در استان مرکزی با حضور مسئولان افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری اوپکس و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ رئیس هیئت مدیره مجتمع آزمایشگاهی مشاوران آزمای نفت ایرانیان گفت: این مجموعه با سرمایه گذاری خصوصی بیش از ۱۰ میلیارد تومان راه اندازی شده است که قابلیت  ارتقاء در حوزه‌های مختلف را نیز دارد و برای ۳۰ نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد کرد.
 
 ابراهیمی افزود: این مجتمع فنی مهندسی آزمایشگاهی، اولین آزمایشگاه دانش بنیان در کشور است که بعد از ممیزی های طولانی که توسط معاونت علمی راهبردی و شبکه آزمایشگاهی کشور انجام شده، دانش بنیان بودن این آزمایشگاه به اثبات رسیده است.
 
وی با بیان اینکه این مجموعه تنها مجموعه‌ای در کشور است که دارای پروانه فنی و حرفه‌ای بوده  و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آن مدارک بین المللی صادر می کند، گفت: بیش از دو هزار نفر ساعت در  این مرکز آموزش های کاربردی دیده اند و  موفق به دریافت چهار نوبت تندیس ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان در کشور  شده ایم.

آزما

 
رئیس هیئت مدیره  این مجتمع ادامه داد: این آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد است که در کشور صاحب کیفیت و مورد تایید وزارت نفت میباشد.
 
 ابراهیمی افزود: این مجموعه بیش از ۱۰ جلد کتاب در حوزه‌های مختلف فرآورده‌های نفتی چاپ و انتشار داده است که در نمایشگاه بین المللی کتاب در سال های گذشته رونمایی شده است.
 
وی تصریح کرد: مهمترین قسمت این مجتمع، آزمایشگاه فرآورده های نفتی است که فرآورده هایی از جمله غیر ضد یخ نفت گاز بنزین و نفت سفید را مورد آزمایش قرار می دهد و پارامتر اصلی در این آزمایشگاه رعایت اصل کیفیت است.
 
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی نیز گفت: این شرکت همکار و طرف قرارداد دولت برای ارزیابی و آزمون فرآورده های نفتی می باشد که در قاچاق فرآورده‌های نفتی می‌تواند کمک شایانی به دولت داشته باشد.
 
طاهری افزود: نسبت بالایی از صادرات فرآورده‌های نفتی از طریق گمرکات استان مرکزی انجام می‌شود و طبعاً مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی در اولویت های مهم استان و کشور است.
 
وی با اشاره به اینکه تعیین ماهیت فرآورده‌های نفتی در هنگام صادرات موضوعی فنی و تخصصی است، افزود: بعد از اینکه صادرکننده نسبت به اظهار نمونه صادراتی خود در گمرکات اقدام می‌نماید نمونه در چنین آزمایشگاهی با دستورالعمل های مطابق در این حوزه مورد ارزیابی قرار می گیرد.
 
مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز گفت: با توجه به ضرورت وجود یک آزمایشگاه همکار تایید صلاحیت شده در شهرستان اراک،  فرایند  راه اندازی و نصب تجهیزات آزمایشگاهی توسط مجتمع آزمایشگاهی آزمای نفت ایرانیان آغاز شده است.
 
خانم جعفریان افزود: این آزمایشگاه با داشتن تجهیزات کافی قابلیت این را دارد که خدمات لازم را در حوزه‌های مختلف فرآورده‌های نفتی در گمرکات استان ارائه دهد  و هدف این است که فعالیت‌های تعیین ماهیت فرآورده های نفتی به طور کامل در استان انجام شود.
۱۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰
تعداد بازدید : ۶۶۷