تحریم های نفتی نشان داد کشور را می توان بدون نفت هم مدیریت کرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تحریم های نفتی نشان داد که می توان کشور را بدون درآمدهای نفتی اداره کرد و به جای درآمدهای نفتی باید به دنبال درآمدهای کشاورزی و صنایع تکمیلی آن رفت.
غلامرضا شرفی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به مطالبه رهبری در خصوص خروج درآمدهای نفتی از بودجه جاری گفت: قطعا آن چیزی که مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مصلحت می دانند راه کار عملی و علمی وجود دارد.

این نماینده مجلس گفت: این راه کارها باید مورد توجه مسئولان دولتی قرار بگیرد تا بتوانند به طور 100 درصدی به آن عمل کنند در حال حاضر ایران در شرایط تحریم نفت اداره می شود و این نشان می دهد که می توان حتی بدون نفت هم اقتصاد را اداره کرد.

* بدون نفت هم می‌توان ارز مورد نیاز کشور را تامین کرد

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: ایران کشوری بزرگ است که در صنایع مختلف مزیت دارد و اگر دولت بتواند نگاهش را از روی نفت بردارد و روی بخش های دیگر تمرکز کند آنگاه می توان به راحتی و حتی بدون فروش یک بشکه نفت درآمد ارزی مورد نیاز خود را تامین کند.

وی با اشاره به بخش های غیر نفتی گفت: ایران سرزمین وسیعی است که می توان روی محصولات کشاورزی آن حساب ویژه‌ای باز کرد به طوریکه مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده اند میتوان با صادرات محصولات کشاورزی و ایجاد صنایع تکمیلی درآمد خوبی برای کشور ایجاد کرد.

شرفی همچنین با اشاره به صنایع تکمیلی در حوزه نفت گفت: با تحریم های صورت گرفته می بینیم که کشور به دنبال ایجاد ارزش افزوده بیشتر است که می توان از این طریق درآمدهای نفتی را جایگزین کرد.

وی همچنین با اشاره به درآمد مالیاتی گفت: وقتی کشور به سمت تولید و رونق تولید حرک ت کند و از سوی دیگر شفافیت نیز وجود داشته باشد می توان انتظار داشت که درآمدهای مالیاتی نیز افزایش یابد که این درآمدها می تواند کمک کند به دولت تا بتواند اقتصاد کشور را مدیریت کند.
۱۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۱۴
تعداد بازدید : ۲۴۹