خط لوله اتیلن مرکز پیشروتر از پتروشیمی‌های در مسیر

خط لوله اتیلن مرکز پیشروتر از پتروشیمی‌های در مسیر
مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: روند احداث خط لوله اتیلن مرکز نسبت به احداث واحدهای پتروشیمی در مسیر این خط لوله در شرایط بهتری به سر می‌برد.
احمدرضا حیدرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت احداث خط لوله اتیلن مرکز گفت: خوشبختانه کار احداث خط لوله اتیلن مرکز به خوبی در حال اجرا است، اما مواردی مانند استحصال زمین و تامین مالی در برخی از مواقع روند احداث را کند کرده است.

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: آنچه که باید به آن توجه داشت این موضوع است که احداث خط ممکن است باکمی تاخیر به اتمام رسد اما متاسفانه هنوز واحدهای پتروشیمی که قرار است در طول مسیر احداث شوند کار احداث خود را آغاز نکرده اند بنابراین همان نگرانی که در خط اتیلن غرب وجود داشت ممکن است دامن گیر این خط شود.

وی تصریح کرد: احداث این خط توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرا می شود و منابع مالی آن نیز توسط بودجه عمرانی دولت و بخشی از آن نیز از طریق فاینانس تامین می شود ولی واحدهای پتروشیمی که در طول مسیر قرار دارند به بخش خصوصی تعلق دارند و کار احداث و تامین مالی را نیز بخش خصوصی انجام می دهد.

مدیر طرح های پتروشیمی اظهار کرد: این خط قرار است در مدت 30 ماه به بهره برداری برسد، اما با روند کنونی احداث واحدهای پتروشیمی به نظر می رسد زمان احداث خط به بیش از 30 ماه نیز برسد.

به گزارش خبرنگار فارس عملیات اجرایی خط لوله اتیلن مرکز در مدت زمان 30 ماه و به طول مسیر 539 کیلومتر احداث می شود که قرار است خوراک مجتمع های پتروشیمی فیروزآباد، فسا، داراب، جهرم و استهبان را به ظرفیت دو میلیون و 340 هزار تن اتان و اتیلن تامین کند.

۱۴ آبان ۱۳۹۱ ۲۳:۳۲
تعداد بازدید : ۹۲۶