مقررات لغو ویزای ایران با چین اعلام شد

به دنبال تصویب لغو یک‌طرفه ویزای ایران با چین، قرار است این مصوبه از ۲۵ تیرماه امسال در مبادی ورودی کشور اجرا شود. اتباع چینی در هر بار سفر به ایران، ۱۵ روز اجازه اقامت بدون روادید خواهند داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از ایسنا، هیات وزیرات در پنجم تیرماه به پیشنهاد مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه، طرح لغو یکطرفه روادید ایران با چین را تصویب کرد. پس از ابلاغ اسحاق جهانگیری ـ. معاون اول رییس‌جمهور ـ. به تمام نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط، وزارت امور خارجه نیز شرایط برقراری مقرارت لغو یکطرفه روادید برای ورود اتباع کشور چین به ایران را تبیین و به سایر دستگاه‌های مرتبط اعلام کرد.

درنظر است مقرارت لغو یک‌طرفه روادید از ۱۳۹۸/۴/۲۵ به اجرا گذاشته شود. اتباع چینی در هر بار ورود بدون روادید به ایران، ۱۵ روز اجازه اقامت دارند.

برنامه ضربتی ایران برای نفوذ به بازار چین

محمدابراهیم لاریجانی ـ. مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری ـ. به دنبال این مصوبه و اعلام شرایط ورود بدون روادید اتباع چینی به ایران، از تهیه و اجرای برنامه ضربتی برای نفوذ به بازار چین خبر داد و به ایسنا گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از دریافت تصویب‌نامه هیات وزیران از سوی معاون اول رییس‌جمهور، اقداماتی را در دستور کار قرار داد و در گام نخست به بازبینی برنامه عملیاتی نفوذ به بازار چین که حدود هفت هشت ماه پیش تهیه شده بود، پرداخت تا با شرایط واقعی سازگار شود.

وی اعلام کرد: برنامه عملیاتی ایران برای نفوذ به بازار چین که در ۵۰ بند تهیه شده و حوزه‌های اطلاع‌رسانی، تبلیغات، آموزش و زیرساخت را دربرمی‌گیرد، به همراه پیوست‌های «دیجیتال مارکتینگ» و «برنامه تبلیغات و اطلاع‌رسانی» با درنظر گرفتن آخرین شاخص‌ها درحال بازنگری است. این برنامه‌ها برای اجرا در یک سال آینده تنظیم خواهد شد.

لاریجانی اظهار کرد: خبر لغو یکطرفه روادید ایران برای اتباع چینی در آن کشور بازخورد مثبتی داشته و تقاضا‌هایی برای ارتباط با آژانس‌های ایرانی دریافت شده و سوال‌ها و ابهام‌های زیادی مطرح شده است. احساس می‌کنم با عملیاتی شدن مقررات لغو یکطرفه روادید، حجم این پرسش‌ها و ابهام‌ها بیشتر شود و به شدت در فضای مجازی جست‌وجو شویم. برای همین برنامه ضربتی دو ماهه نوشته شد که شامل ۱۰ محور است و همزمان با مقررات لغو روادید، اجرا می‌شود تا پس از آن برنامه اصلی را آغاز کنیم.

او به بند‌های برنامه ضربتی نفوذ به بازار گردشگری چین اشاره کرد و افزود: «اعلام شرایط و جزئیات لغو روادید ایران در چین»، «ارائه اطلاعات در واکنش به ابهامات و سوال‌های احتمالی چینی‌ها»، «بارگذاری و تکمیل مطالب به زبان چینی روی وب‌سایت‌های «visitiran.ir» و اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها»، «تهیه بروشور به زبان چینی»، «تشویق هتلداران، آژانس‌ها، فعالان گردشگری، شهرداری‌ها و بیمارستان‌ها برای تولید محتوا به زبان چینی و انتشار این اطلاعات در فضای مجازی»، «طراحی دوره‌های آموزشی برای هتلداران، آژانس‌دار‌ها و راهنمایان چینی زبان برای آشنایی بیشتر با ویژگی این گردشگران»، «آموزش راهنمای چینی زبان با استفاده از ظرفیت دانشجویان و مترجم‌های چینی‌زبان» و در ادامه اجرای بلندمت این برنامه، «ابلاغ سلایق و علایق چینی‌ها به مراکز اقامتی»، «تهیه توصیه‌های سفر که شامل کد لباس، پول رایج، مراکز مجاز اقامتی، فرودگاه‌ها، زبان، آداب و سایر مواردی که یک گردشگر نیاز دارد بداند» به همراه «توسعه، تکمیل و تقویت سیستم‌های رزرواسیون به زبان چینی» و «تهیه توصیه‌نامه و ابلاغیه‌هایی برای ایجاد آمادگی به فرودگاه‌ها، گمرک، پلیس، زنجیره تامین خدمات گردشگری با هدف آشنایی با نیاز و سلیقه گردشگران چینی»، از جمله اقدامات ما برای برخورد مناسب و مسؤولانه با گردشگران چینی به دنبال لغو یکطرفه روادید ایران با این کشور است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری گفت: پس از این مرحله، برنامه عملیاتی یک‌ساله را که روی تعداد مشخصی از گردشگران چینی هدف‌گذرای کرده است، آغاز خواهیم کرد.
۱۸ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۲۰
تعداد بازدید : ۲۳۰