معرفی جناب آقای سید مرتضی هاشمی کاندید هیات مدیره دور نهم اتحادیه

معرفی جناب آقای سید مرتضی هاشمی کاندید هیات مدیره دور نهم اتحادیه

جناب آقای سید مرتضی هاشمی عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پترو روناک اسپادانا

 

مشخصات فردی :

نام و نام خانوادگی : سید مرتضی هاشمی
متولد : دی ماه 1362 ، استان مازندران ، شهرستان نوشهر
ساکن : تهران
شماره تماس : 09122144473
آدرس ایمیل شخصی : seyed_morteza_hashemi@yahoo.com
آدرس ایمیل شرکت : CEO@petronak.co
تحصیلات :
- کارشناسی مهندسی مکانیک با گرایش مکانیک در طراحی جامدات
- کارشناسی ارشد EMBA با گرایش مدیریت اجرایی از سازمان مدیریت صنعتی تهران
- کارشناسی ارشد مهندسی مکاترونیک
- دکترای مدیریت کسب و کار با گرایش مدیریت استراتژیک
مهارت مدیریت :
در طول سال های اندکی که مشغول به تحصیل و کسب تجربه بوده ام غیر از جایگزینی نگرش سیستمی و تفکر کلی گرایی به جای نگرش قشری و جزگرایی به شرط مدیریت درست اجزاء سیستم و طراحی و معماری درست سازمانی و اصلاح الگو ی رفتاری و فرهنگی کارکنان راه نجاتی برای سازمان متصور نیست در همین راستا مهارت و تخصص هایی که در این چند سال در دانشگاه و سازمان های با ماهیت عملکردی متفاوت کسب کرده ام به اختصار در ذیل عنوان می شود :

 عارضه یابی ، آسیب شناسی و تحلیل وضع موجود و طراحی وضع مطلوب سازمان
 تدوین ، پیاده سازی ، ارزیابی استراتژی در هر سه سطح سازمان
 تحلیل ، ارزیابی و برنامه ریزی عملکرد سازمان
 طراحی و پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
 شناسایی و طراحی مجدد مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS)
 تدوین و اجرای استراتژی برندیگ و فرانچایزینگ بر اساس مدل (CBBE)
 تغییر نگرش ، را اندازی و ایجاد سیستم اطلاعات مدیریت (MIS)
 پیاده سازی تفکر سیستم مدیریت یکپارچه (IMS)
 عارضه یابی و بهبود عملکرد سازمان های خدماتی (Servqual)
 طراحی و پیاده سازی گسترش عملکرد کیفیت در سازمان ( QFD)
 طراحی و اجرا و پیاده سازی مدیریت کیفیت فراگیر (TQM)
 تحلیل محیط کسب و کار در سطح خرد و کلان (BEA)
مهارت تخصصی :
چندین سال سابقه حضور بنده در حوزه های مختلف صنعت نفت از بازرگانی فرآورده های نفتی در حوزه کشورهای CIS ، خلیج فارس ، جنوب شرق آسیا ، هند ، چین و عراق ، نگهداری و ساخت مخازن نفتی بوده است .
در سال های اخیر تامین و تهیه ملزومات مصرفی برای تولیدکنندگان لوبریکنت در ایران و همچنین شرکت های شیمیایی به حوزه فعالیت اینجانب اضافه گردید که شامل انواع روغن پایه ، افزودنی های روغن و کامپاننت ها می باشد .

 مذاکرات تخصصی با تامین کنندگان خارجی
 آشنایی کامل با امورات بانکی خارجی با توجه به شرایط تحریم
 ارتباط موثر با تامین کنندگان در کشور های مختلف
 آشنایی با قرارداد ها و ترمزهای قراردادی نفتی
 تسلط کامل به بازرگانی بین الملل
 برندینگ در حوزه خرده فروشی صنعت نفت
 آشنایی با ابزار و ادوات حمل زمینی ، دریایی و ریلی
 تسلط به امورات گمرکی در صادرات و واردات
 تسلط کامل به فروش داخلی و لم های فروش
 تسلط به بازاریابی ، تبلیغات و برندینگ
 تجارت بین الملل و خرید و فروش فرآورده های نفتی مابین کشور های غیر ایران
بخشی از تخصص و تجربه اینجانب در طول سال ها می باشد .
سوابق اجرایی :
• عضو نظام مهندسی ساختمان در رشته تاسیسات مکانیکی
• بازرس گاز در نظام مهندسی ساختمان
• مدیر عامل شرکت پتروناک ، فعال در زمینه صادرات ، واردات و ترانزیت فرآورده های نفتی (94 تاکنون)
• مدیرعامل شرکت اونیک پترولیوم فعال در زمینه صادرات ، واردات و ترانزیت مواد نفتی ، گازی وپتروشیمیایی ، سرمایه گذاری و اجرای پروژه های مرتبط با انرژی (از سال 92 تا 93)
• مدیر عامل شرکت الوماتک آلمان شعبه ایران تولید کننده ماشین آلات صنعتی ( 91- 92)
• مدیر عامل شرکت هنر ایده سازه تولید کننده درب و پنجره UPVC و آلومینیوم و نما (90-91)
• مدیر عامل شرکت دهنار تک فعال در زمینه بازرگانی فرآورده نفتی (88-90)
• مدیر عامل شرکت روشان پرشین تولید کننده نمای کامپوزیت (86-88)
• رئیس هیئت مدیره شرکت پویا پنجره تهران تولید کننده درب و پنجره UPVC ( 86-88)
• مسئول هیدرولیک و پنوماتیک شرکت سدید تولید کننده لوله های قطر بالا برای انتقال آب و گاز (85-86)
برنامه پیشنهادی :
در تمامی کشور های دنیا در بخش سرمایه گذاری در کشورهای دیگر اعم از سرمایه گذاری بلند مدت (FDI) ویا صادرات محصولات ، بر اساس یک قاعده و قانون منسجم صورت می پذیرد و بازرگان از یک مصونیت خاصی در سرمایه گذاری و ارسال کالا بهره مند میگردد به طوری که کشور ها در ابتدا طی تفاهم نامه هایی به کشور دیگر ورود کرده و مشکلات را بررسی و سفارت خانه ها به یکی از وظایف ذاتی خود یعنی حمایت از شرکت ها در آن کشور عمل می کنند، سپس شرکت های خصوصی در کمال امنیت ورود خواهند کرد . ولی در کشورما به لحاظ مشکلات عمده و درگیری های سیاسی و مشکلات روزمره دولت ، عدم نفوذ سیاسی در کشورهای دیگر نبود سیاست گذاری درست و قانون و مقررات در این بخش اصلاً به این مهم پرداخته نشده است که نمونه ای از آن را خود بنده در کشور هند،امارات و سنگاپورتجربه کرده ام و کم نیستند بازرگانانی که در کشورهای دور و نزدیک دچار ضرر و زیان گردیده و هیچ گونه حمایتی از دولت انجام نشده است تا جایی که چندین تاجر ایرانی در زندان کشور همسایه ترکمنستان می باشند که دولت هیچ عملی جهت کمک انجام نداده است و یا از دست دولت بر نیامده است.
در این بین نقش اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی به عنوان یک بخش خصوصی بسیار پررنگ می باشد و می تواند موارد زیادی از وظایف مغفول مانده دولت را به انجام برساند.
اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت ، گاز، پتروشیمی یکی از فعالترین مجمع های خصوصی در کشور می باشد که به لطف حضور حداکثری شرکت های فعال و خوش نام خصوصی ، دولتی و نیمه دولتی تبدیل به یکی از بزرگ ترین و یکپارچه ترین واحد صنفی در کشور گردیده است . که عضویت در این اتحادیه از برنامه های تمامی شرکت های فعال در زمینه صادرات فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی می باشد .
1- از حضور تمامی شرکت های مطرح داخلی چه استفاده ای گردیده است ؟آیا تمامی این شرکت ها غیر ازحضور اسمی حضور دیگری داشته اند و نقش دیگری ایفا کرده اند؟
یکی از موضوعات مبتلا به تمامی شرکت های خصوصی فعال در زمینه تولید روغن موتور ، پارافین و غیره در کشور همین بوده است . عرضه محصولات by product صادراتی به قیمت کمتر از داخلی ! عرضه محدود در بورس به منظور افزایش قیمت و ایجاد رقابت ! خام فروشی ! تمامی شرکت های وابسته به دولت اولین وظیفه ذاتی آن ها تعادل در بازار و برطرف نمودن نیاز بازار می باشد چرا که از تمامی رانت های دولتی از خوراک با ارز دولتی گرفته تا بهره گیری از تمامی حمایت های دولتی در بخش قانون و مقررات ، بیمه ، مالیات و ... می باشد .
ا ز قضا این شرکت های دولتی و نیمه دولتی با تعداد زیادی از شرکت های خصوصی در بخشی از محصولاتشان رقیب نیز می باشد . تصور یک بازار پیچیده که تامین یک سری از اقلام باید از این شرکت ها و رقابت بر سر سهم بازار و فروش و قیمت تمام شده نیز با این شرکت ها بسیار سخت می باشد .
2- پس از گذشت چندین سال از شروع به کار اتحادیه برخورد جدی و پیگیری مطالبات به حق اعضا اتحادیه در بخش تولید و برطرف نمودن موانع تولید ، قوانین و مقررات .
3- برطرف نمودن موانع بر سر صادرات اعم از قوانین و مقررات گمرکی ، چرا که قوانین گمرکی اصلاً کمک کننده و تسهیل کننده صادرات برای بازرگانان نمی باشد .
4- با توجه به نام اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی می بایست در خور نام اتحادیه ، ماموریت آن را اصلاح کرد . چرا که اتحادیه مختص تجار و شرکت های تولیدی است که صادر کننده نیز هستند. لذا دو ماموریت تولید و صادرات در دستور کاری می باشد .
5- اتحادیه به عنوان یک مرجع عالی خصوصی می بایست مطالبات به حق و صریح و شفاف از سیستم دولتی داشته باشد واز خط مستقیم حق خارج نشود .
6- اصلاح چارت سازمانی و تکمیل شرح وظایف اصلی اتحادیه در خصوص حضور پر رنگ تر در صحنه بین الملل ، برندینگ ، ارتباط موثر با اطاق های مشترک کشور در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی .
7- ارائه راه کار جهت سرمایه گذاری خارجی و چگونگی حمایت و پشتیبانی اتحادیه از شرکت ها جهت ورود به بازار جدید خارجی
8- اصلاح قوانین و مقررات در بخش هیدروکربن و کمک به تسهیل در زمینه تامین خوراک.


۲۲ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۱۰
تعداد بازدید : ۱,۶۷۰