قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۲۲

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۲۰ سنت افزایش به ۶۶ دلار و ۷۲ سنت رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که به دنبال وقوع طوفان در خلیج مکزیک بیش از نیم میلیون بشکه از تولید نفت این منطقه مختلف شده است، قیمت نفت روز جمعه اندکی افزایش داشت اما به دلیل نگرانی ها از مازاد عرضه نفت در ماه های پیش رو، رشد قیمت ها محدود بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با 20 سنت افزایش به 66 دلار و 72 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه یک سنت افزایش داشت و به 60 دلار و 21 سنت رسید. بدین ترتیب نفت برنت 4 درصد و نفت وست تگزاس اینترمدییت 4.7 درصد رشد هفتگی را تجربه کردند. قیمت هر دو شاخص نفتی در هفته قبل کاهش یافته بود.

طوفان استوایی بری که قرار است طی ساعات آینده با سرعتی بالغ بر 119 کیلومتر در ساعت لوئیزیانا را در نوردد موجب توقف تولید نفت در بخش هایی از خلیج مکزیک شده و قیمت نفت را بالا برده است.

به گفته دولت آمریکا، حدود 59 درصد یعنی 1.1 میلیون بشکه از تولید روزانه آمریکا در خلیج مکزیک به دلیل در پیش بودن طوفان متوقف شده است.

اندی لیپو، رئیس موسسه لیپو اویل در هیوستون گفت: «توقف تولید نفت در خلیج مکزیک تا حدی قیمت نفت را بالا برده است... باید دید که آیا طوفان بری به یک سیل گسترده منجر می شود که بر بخش پالایشگاهی لوئیزیانا تاثیر بگذارد یا نه.»

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که افزایش تولید نفت آمریکا از رشد تقاضای جهانی پیش خواهد گرفت و این مسئله موجب رشد ذخایر نفتی جهان در طی 9 ماه آینده خواهد شد.

لیپو گفت: «گزارش آژانس بین المللی انرژی هرگونه افزایش قیمتی را که ممکن است در پی وقوع طوفان بری اتفاق بیافتد خنثی می کند، زیرا بازار همچنان نگران رشد ضعیف اقتصاد جهانی است.»
۲۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۰
تعداد بازدید : ۵۶۱