پالایش نفت خام چین به رکورد ۱۳.۰۷ میلیون بشکه در روز رسید

پالایش نفت خام چین در ژوئن رکورد زد و نسبت به سال قبل ۷.۷ درصد افزایش یافت و به ۵۳.۷ میلیون تن معادل ۱۳.۰۷ بشکه در روز رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پالایش نفت خام چین در ژوئن رکورد زد و نسبت به سال قبل 7.7 درصد افزایش یافت. این افزایش به دنبال آغاز به کار دو پالایشگاه جدید صورت گرفت .
مقدار پالایش نفت خام ماه گذشته به 53.7 میلیون تن معادل 13.07 بشکه در روز رسید و رکورد قبلی ماه آوریل را که 12.68 میلیون بشکه بود شکست .
این مقدار بالای پالایش نتیجه آغاز به کار دو پالایشگاه جدید بود. شرکت خصوصی هنگلی پتروکمیکال ظرفیت پالایشی 400 هزار بشکه ای خود را در اواخر می به حداکثر رساند و ژی جیانگ پتروکمیکال به طور آزمایشی تاسیساتی با همین اندازه در ساحل شرقی راه اندازی کرد .
ونگ ژوا، یک تحلیلگر در شرکت اطلاعاتی سابلایم گفت:« اطلاعات مربوط به تولید بالای پالایشگاهی احتمالا به خاطر پالایشگاه‌های جدید بوده، ولی این رقم را بیشتر از این تخمین می‌زنیم چون بسیاری از پالایشگاه‌هایمان هنوز به خاطر تعمیرات بسته هستند ».
وی گفت انتظار داریم در ماه‌های آینده تولید پالایشگاهی کاهش یابد چون پالایشگاه‌های بیشتری بسته می شوند. ذخایر بنزین و دیزل در بالاترین حد و تقاضای داخلی نفت همچنان پایین است .
تولید نفت خام چین ماه گذشته یک درصد نسبت به سال قبل بالا رفت و به 16.1 میلیون تن معادل حدود 3.92 میلیون بشکه رسید که از تولید 3.82 میلیون بشکه ماه می هم بیشتر بود .
تولید نفت خام در نیمه اول سال 0.8 درصد نسبت به سال قبل بالا رفت و به 95.39 میلیون تن رسید این افزایش ناچیز نشان‌دهنده چالش های زمین شناسی میادین بالغ و کمبود اکتشافات جدید است. شرکت‌های نفت دولتی سعی دارند تولید داخلی را تقویت کنند .
تولید گاز طبیعی چین در ژوئن 13.1 درصد نسبت به سال قبل بالا رفت و به 13.9 میلیارد متر مکعب رسید. تولید در نیمه اول 10.3 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 86.4 میلیارد متر مکعب رسید .
رشد سریعتر 0.8 درصدی تولید گاز نسبت به پیش‌بینی 6 درصدی تحلیلگران به خاطر تلاش شرکت های نفتی برای تمرکز بر افزایش تولید از سوخت های پاک است .
۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۰۵
تعداد بازدید : ۲۶۱