تهدید تاسیسات پتروشیمی ایالات متحده با نزدیک شدن طوفان در لوئیزیانا

نقشه ترسیم شده برای طوفان بری می تواند بخش هایی از لوئیزیانا را كه دارای تاسیسات پتروشیمی است درمعرض طوفان و باران فراوانی قرار دهد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، طوفان بری روز شنبه 22 تیرماه در نزدیکی شهر اینتراکاستل سیتی (Intracoastal City) ایالت لوئیزیانا آمریکا به خشکی رسید. به دنبال آن چند مجتمع پتروشیمی در حاشیه رودخانه می سی سی پی که در نزدیکی این ایالت واقع شده است، در معرض تهدید قرار گرفتند.

بسیاری از این مجتمع ها در پلاکومین لوئیزیانا در Iberville Parish گیزمر (Geismar) واقع در Ascension Parish و Baton Rouge قرار دارند.

لوئیزیانا یکی از مهمترین مراکز صنایع شیمیایی آمریکا به شمار می رود و چند تاسیسات مهم پتروشیمی را در بر می گیرد. این ایالت بیش از 40 درصد کل بسیاری از تولیدات ایالات متحده را به خود اختصاص می دهد.

در حالی که بسیاری از مجتمع های صنایع شیمیایی در بخش غربی لوئزیانا در لیک چارلز (Lake Charles) واقع شده اند، تعداد دیگری در نزدیکی رودخانه می سی سی پی در Baton Rouge، گیزمر و پلاکومین قرار دارند. نقشه ترسیم شده برای طوفان بری می تواند بخش های یادشده از لوئیزیانا را در معرض باران فراوانی قرار دهد.

تا کنون تنها پالایشگاه الاینس (Alliance) شرکت فیلیپس 66 (Phillips 66) در Belle Chasse لوئیزیانا به دلیل مسائل ایمنی تعطیل شده است. این پالایشگاه روزانه 247 هزار بشکه نفت خام را پالایش می کند.

از طرفی منابع آگاه می گویند که پالایشگاه های شل در کانونت (Convent) و نارکو (Norco) لوئیزیانا نیز نرخ فعالیت های خود را کاهش داده اند. با پیشروی طوفان انتظار می رود تاسیسات پتروشیمی و پالایشی بیشتری متاثر شوند.
۲۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۱۰
تعداد بازدید : ۳۱۰