تشکیل وزارت بازرگانی تأثیری بر رفع مشکلات معیشتی مردم ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه امکان ندارد که مشکلات معیشتی مردم ظرف یک هفته رفع شود، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی تأثیری بر رفع مشکلات معیشتی مردم ندارد.
ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس و در پاسخ به این سوال که آیا ادعای رئیس جمهور مبنی بر اینکه با تشکیل وزارت بازرگانی ظرف یک هفته مشکلات معیشتی مردم حل خواهد شد، ادعایی درست است، گفت: چنین چیزی را نشنیده ام اما عنوان کردن این مسئله کارشناسی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان ندارد که مشکلات معیشتی مردم ظرف یک هفته رفع شود، گفت: تشکیل وزارت بازرگانی تاثیری بر رفع مشکلات معیشتی مردم ندارد.

وی افزود: شاکله فعلی وزارت صنعت، معدن و تجارت باید حفظ شود اما اشکالات آن رفع شود.

ملکی اظهار داشت: نباید برای دولت هزینه تراشی کرد و قطعا چنین حرفی کارشناسی نیست.

به گزارش فارس حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیات دولت در تاریخ 28 خردادماه گفت: «اگر وزارت بازرگانی تاسیس شود، هفته بعد زندگی مردم و وضع بازار بهتر می‌شود و این مسئولیت مجلس شورای اسلامی است. امیدوارم این قدم مهم از سوی آنان به خاطر زندگی مردم و کنترل به موقع صادرات و واردات و قیمت اجناس، برداشته شود».

چند روز بعد، علی ربیعی سخنگوی دولت با بیان اینکه مدیریت بازار و کالاهای مشمول ارز یارانه‌ای بسیار مهم و دشوار است، اظهار داشت: «برای مدیریت این بخش دولت اصرار دارد وزارت بازرگانی تشکیل شود چرا که توزیع و قیمت 2 مسأله بسیار مهم در امر بازرگانی است».

درخواست رئیس جمهور برای تشکیل وزارت بازرگانی درحالی است که مجلس شورای اسلامی در یک سال گذشته سه بار با درخواست دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی مخالفت کرده است. همچنین چهارمین تلاش دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی با نامه 175 نماینده مجلس به رئیس جمهور در مخالفت با تشکیل وزارت بازرگانی ناکام ماند.
۲۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۲۸۹