کاهش ۵ تا ۱۰درصد قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا

کاهش ۵ تا ۱۰درصد قیمت محصولات پتروشیمی در بورس کالا
با افزایش عرضه و کاهش قیمت پایه توسط عرضه کنندگان دربورس کالا، امروز قیمت اکثر محصولات پتروشیمی ۵ تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
به گزارش روابط عمومی شرکت بورس کالای ایران، در پی جلسات و تعامل بورس کالای ایران و واحدهای تولیدی محصولات پتروشیمی، امروز با افزایش حجم عرضه و کاهش قیمت پایه از سوی عرضه کنندگان، قیمت اکثر محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران از ۵ تا ۱۰ درصد با کاهش مواجه شد.
در تالار فرآورده‌های نفت و پتروشیمی و در گروه مواد پلیمری در حالی ۷ هزار و ۳۴۹ تن کالا از جمله انواع پلی اتیلن ترفتالات گرید الیاف TG۶۴۱ ، پلی اتیلن دورانی MD۳۸۴۰UA، پلی اتیلن ترفتالات TG۶۴۵ ، پلی اتیلن ترفتالات BG۸۲۱ ، پلی استایرن مقاوم ۷۲۴۰، استایرن بوتادین رابر۱۵۰۲، ABS-۰۱۵۰ ، پلی پروپیلن و پلی بوتادین رابر ۱۲۲۰ ، پلی پروپیلن ۵۵۰J ، پلی پروپیلن رافیای C۳۰S و پلی پروپیلن ZH۵۵۲R به ارزش بیش از ۲۶۹ میلیارد ریال داد و ستد شد که نرخ کلیه کالاهای عرضه شده از یک هزار تا ۴ هزار ریال در هر کیلوگرم کاهش داشت.
مجتمع های بزرگ پتروشیمی کشور از جمله تندگویان، بندرامام، تبریز، شازند، مارون و نوید زرشیمی نسبت به عرضه انواع محصولات پتروشیمی در بورس کالای اقدام کردند.
همچنین علاوه بر کالاهای پلیمری ۷۰۳۰ تن انواع قیر، ۹۸۰ تن گوگرد کلوخه و ۵۰۶ تن برش سنگین نفتالین دار نیز در بورس کالای ایران معامله شد.
۱۶ آبان ۱۳۹۱ ۲۳:۴۲
تعداد بازدید : ۹۷۹