فضای کسب و کار از عدم ثبات در قوانین رنج می‌برد

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات فضای کسب و کار مشکل نقدینگی است، گفت: علاوه بر این فضای کسب و کار از عدم ثبات در قوانین رنج می‌برد.
عباس آرگون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با مهم‌ترین معضلات کسب و کار در شرایط فعلی اقتصاد گفت: مشکلاتی که بر سر راه کسب و کار قرار دارد بسیار متنوع و زیاد است اما مهم‌ترین آن تامین مالی است که به یکی از اساسی‌ترین مشکلات بنگاه‌ها تبدیل شده است.

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران افزود: بعد از جهش نرخ ارز برای اینکه بنگاه‌ها سطح فعالیت خود را در حد قبل حفظ کنند نیاز مالی آن‌ها به 3 برابر افزایش یافته است بنابراین تامین مالی و سرمایه در گردش یکی از مشکلات اساسی تولید‌کنندگان در شرایط فعلی اقتصاد به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نرخ تامین مالی مشکل دیگر پیش‌روی کسب و کار است، اظهار داشت: این در حالی است که نرخ تامین مالی در کشور ما نسبت به دنیا بالاتر است ضمن اینکه بازدهی بنگاه‌های تولیدی اصلا با نرخ تامین مالی که معمولا بیشتر از 20 درصد است تطابق ندارد.

آرگون اظهار داشت: فضای کسب و کار از عدم ثبات در قوانین رنج می‌برد، بطوریکه تورم قوانینی که همدیگر را نقض می‌کنند به شدت مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز گفت: این موضوع قدرت برنامه‌ریزی را از بنگاه و فعالاهای اقتصادی می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه همچنین به قوانین مالیات و بیمه اشاره کرد و بیان داشت: قوانین مالیاتی به بنگاه‌هایی که شفافیت مالی بیشتری دارند فشار مضاعف وارد می‌کند در حالی که باید پایه‌های مالیاتی را توسعه داد تا فشار مالیاتی بر بنگاه‌هایی که دارای شفافیت مالی هستند کم شود.
۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷
تعداد بازدید : ۳۰۸