الجزایر سال آینده مناقصه نفت و گاز برگزار می کند

الجزایر سال آینده مناقصه نفت و گاز برگزار می کند
الجزایر در نظر دارد برای واگذاری حق امتیازهای اکتشاف و برداشت از بلوک های خشکی نفت و گاز در سال 2013 مناقصه برگزار کند.

 
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، الجزایر، دارنده چهارمین ذخایر بزرگ نفت خام جهان، در نظر دارد در دو ماه نخست سال آینده میلادی در نظر دارد از شرکت های بین المللی نفت و گاز برای واگذاری حق امتیازهای اکتشاف و برداشت در بلوک های خشکی نفت و گاز دعوت کند.

خلیل اوحامد، مدیر امور گازی در اداره دولتی تنظیم قوانین منابع هیدروکربوری النفت، روز گذشته (دوشنبه 15 آبان) در الجزیره گفت: مناقصه واگذاری بلوک های خشکی نفت و گاز در سال آینده میلادی بر اساس قوانین اصلاح شده منابع هیدروکربوری که تا پایان سال به تصویب می رسد، برگزار خواهد شد.

الجزایر دو حق امتیاز از 10 حق امتیاز به جا مانده از دور پیشین مناقصه ها در مارس 2011 را واگذار کرده است.

اوحامد با بیان این که دور پیشین مناقصه های نفت و گاز الجزایر نتایج خوبی نداشته است، گفت: ما با شرکت های نفت و گاز بین المللی مذاکراتی داشته ایم و آنها معتقدند که افزون بر مسائل مربوط به حق امتیازها، مشکلات فنی و اقتصادی نیز وجود دارد.

وی افزود: قانون جدید منابع هیدروکربوری الجزایر بازگشت سود سرمایه گذاری ها و مالیات های مربوط به حجم اکتشاف ها را تضمین می کند.

شرکت ملی نفت الجزایر (سوناتراک) در نظر دارد ظرف پنج سال آینده 80 میلیارد دلار در پروژه های نفت و گاز سرمایه گذاری کند.

عبدالحمید زرقین، مدیرعامل شرکت سوناتراک در این باره گفت: شرکت سوناتراک به عنوان بخشی از یک برنامه 5 ساله، سال 2013 میلادی 15 میلیارد دلار در پروژه های نفت و گاز سرمایه گذاری خواهد کرد که این رقم از سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در سال 2012 بیشتر است.

الجزایر بخش عمده درآمدهای خود را از محل فروش نفت و گاز تامین می کند و صادرات نفت خام و گاز طبیعی 97.4 درصد از مجموع صادرات الجزایر را شامل می شود.

 

۱۶ آبان ۱۳۹۱ ۲۳:۴۶
تعداد بازدید : ۱,۰۳۹