برنامه جدید صنعت پتروشیمی برای تولید شیر و ماست ارزان

برنامه جدید صنعت پتروشیمی برای تولید شیر و ماست ارزان
با رونمایی از چندین گرید محصولات جدید پتروشیمی و به ویژه پلی استرها در هشتمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، پیش بینی می‌شود هزینه تمام شده بسته بندی محصولات لبنی کشور همچون شیر و ماست به شدت کاهش یابد.
به گزارش خبرنگار پانا نیوز، فعالان و دست‌اندرکاران تولید فرآورده های لبنی و صنعت شیر یکی از دلایل افزایش بهای لبنیات در هفته های گذشته را افزایش هزینه های بسته بندی به دلیل گرانی مواد اولیه برخی از محصولات پتروشیمی عنوان می کنند.

بر این اساس صنعت پتروشیمی ایران همزمان با آغاز به کار هشتمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست از گریدها و محصولات جدید پلی استر رونمایی کرده اند که پیش بینی می شود با استفاده از این محصولات جدید پتروشیمیایی هزینه تمام شده بسته بندی محصولات لبنی کشور همچون شیر و ماست به شدت کاهش یابد.

علاوه بر این محصولات جدید پتروشیمی در مقایسه با فرآورده‌های قبلی شیمیایی دارای کیفیت و فرآیند پذیری بالاتری در مقابل حرارت و دما دارد که این موضوع به بهبود استاندارد صنعت فرآورده های لبنی کشور هم کمک خواهد کرد.

در همین حال فردین سید نجفی رئیس مرکز پژوهش‌های مجتمع پتروشیمی تبریز درباره جزئیات رونمایی از محصولات جدید این مجتمع پتروشیمیایی، گفت: جی پی پی اس 1460 محصول جدید پتروشیمی تبریز، گریدی از پلی استایرن بوده که ضمن فرآیند پذیری بالا، در مقابل حرارت نیز از پایداری مطلوبی برخوردار است .

این مقام مسئول با اعلام اینکه این گرید از پلی استایرن با توجه به ویژگی‌های فنی آن کاربرد زیاد در تولید اکستروژن و فوم دارد، تصریح کرد: همچنین اچ آی پی اس 7240 وایت بلو گرید مقاوم دیگری از پلی استایرن بوده که به عنوان یکی از محصولات جدید پتروشیمی تبریز معرفی شده است.

به گفته وی کاربرد این گرید عمدتا در ساخت ظروف محصولات لبنی بوده و کارشناسان پیش بینی می کنند استفاده از آن موجب کاهش هزینه های تولید کننده شود.

از سوی دیگر گریدهای اچ آی پی اس 9250 (مقاوم در برابر ضربه) و 9260 پلی استایرن، دیگر محصولات جدید پتروشیمی تبریز هستند که حاشیه برگزاری نمایشگاه یران پلاست به مشتریان معرفی شده است.

این در حالی است که پیش بینی می شود به زودی مجتمع پتروشیمی تبریز، تولید انبوه ای.بی.اس گرید یخچال (شیت) را که پیش از این در مرحله تولید آزمایشی بود، را آغاز کند.
۱۶ آبان ۱۳۹۱ ۲۳:۵۱
تعداد بازدید : ۹۵۳