اولین دفتر بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار افتتاح شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اولین دفتر تجار و بازرگانان بخش خصوصی کشور افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار افتتاح شد.
به گزارش «انرژی امروز» از سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در آیین افتتاح و بهره برداری از اولین دفتر بخش خصوصی کشور افغانستان در بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار داشت: بندر چابهار پذیرای تجار و صاحبان کالای کشورهای مختلف به خصوص کشورهای هند و افغانستان است و سایر کشور ها هم با پیوستن به توافقنامه چابهار می توانند از تخفیفات و امکانات این بندر اقیانوسی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم کالا در سریع ترین زمان از بندر خارج شود و نگرانی تجار از این بابت به حداقل ممکن برسد، گفت: تا زمانیکه کالا در بندر است تجار باید با کمترین مشکلی مواجه شوند و خدمات دهی مناسب باشد، از اینرو تسهیل شرایط برای صاحبان کالا در دستور کار تمامی واحد های بندر چابهار قرار دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: هرچقدر بار بیشتری به سمت چابهار بیاید تخفیفات و تشویقات بیشتری به تجار اعطا می شود.

آقایی با بیان اینکه نسبت به کشور افغانستان احساس قرابت و دوستی می کنیم، افزود: وجود جمعیت زیاد افغانستانی های مقیم ایران و اشتراکات فرهنگی زیاد بین دو ملت ایران و افغانستان و بازاریابی های گسترده تیم اقتصادی اداره کل موجب شده تا تجار افغانستانی در این بندر حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بندر چابهار توقعاتی که تجار دارند را به بهترین نحو ممکن برآورده کند.

همچنین در این مراسم، سید نجیب قبادی؛ رئیس دفتر شرکت حماس قبادی افغانستان در بندر چابهار، اظهار داشت: ضرورت دارد تا کالاهای افغانستان به صورت مستقیم از چابهار ترانزیت شود و در بارگیری و تخلیه کمترین تاخیر صورت پذیرد.

قبادی گفت: اگر مشوق ها و تخفیفات پایدار باشد و خدمات در کوتاهترین زمان ارائه شود می توانیم تمام کالاهای خود را از طریق بندر چابهار حمل کنیم.
۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۱۷:۲۴
تعداد بازدید : ۳۴۱