بیشتر نمایندگان مجلس با تاسیس وزارت بازرگانی مخالفند

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: بیشتر مجلسی‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس با تاسیس وزارت بازرگانی مخالف هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ اسدالله عباسی درباره علت اصرار دولت در تشکیل دوباره وزارت بازرگانی افزود: با توجه به شرایط تورمی و مسائل مختلفی که در بازار در سال های گذشته شاهد بودیم دولت مدعی شده است که در بخش بازرگانی نیاز به تاسیس وزارتخانه واحد داریم و امور بازرگانی در ساختار جدید ادغام شود.
وی ادامه داد : تعدادی از نمایندگان مجلس بر اساس ماده 144 آیین نامه داخلی مجلس در تاریخ 8 اسفند 1397 طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی را امضاء کردند و این طرح اعلام وصول شد.
عباسی افزود: جلسات متعدد در کمیسیون های مختلف در این باره تشکیل شده است و با بررسی های انجام شده به این جمع بندی رسیدند که این موضوع در صحن علنی و در دستور هفتگی مجلس قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به تعدد موضوعات و اولویت هایی که وجود داشته است این موضوع به تعویق افتد تا هفته آینده بحث و بررسی شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره علت رد متعدد این لایحه گفت: نباید توجه به شرایط اختلال و بحران اقتصادی و چالش های موجود و مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی و با توجه به تجربه کشورهای توسعه یافته ، این لایحه رد می شد.

عباسی با اشاره به اینکه احتمال اینکه این موضوع در دستور کار فردای مجلس قرار گیرد وجود ندارد، گفت: اولویت های دیگری وجود دارد که باید زودتر بررسی شود.
۳۱ تیر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴
تعداد بازدید : ۳۷۸