شرایط انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون های تخصصی اتحادیه

خیلی مهم


اعضاء محترم کمیسیون های تخصصی اتحادیه


باسلام؛
پیرو نامه شماره 24509/1398 مورخ 98/04/29 با توجه به برگزاری انتخابات هیئت‌رئیسه کمیسیون‌های تخصصی در مردادماه سال جاری، از اعضاء محترم درخواست می‌گردد، (با عنایت به مفاد مواد 14، 15، 16، 17، 18، 19 و 29 آیین‌نامه نحوه تشکیل و اداره کمیسیون‌های تخصصی) معرفی‌نامه نمایندگان خود را جهت انجام هماهنگی‌های لازم و حضور ایشان در انتخابات کمیسیون‌ها به‌صورت کتبی به دبیرخانه اتحادیه ارسال نمایند.

انتخابات هیئت‌رئیسه کمیسیون‌های تخصصی اتحادیه:

ماده 14- اولین جلسه هر کمیسیون در هرسال جلسه‌ای است که بر اساس تقویم سالیانه تنظیم‌شده از طریق دبیرخانه اتحادیه پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه اتحادیه برگزار می‌شود.
ماده 15- ریاست اولین جلسه کمیسیون را رئیس آن کمیسیون در طول یک سال گذشته به عهده ‌دارد و پس از انجام انتخابات هیئت‌رئیسه کمیسیون، ریاست را به شخص منتخب در جلسه بعد از انتخابات به‌عنوان رئیس واگذار می‌کند.
ماده 16- در اولین جلسه کمیسیون در هرسال افرادی که تمایل دارند به‌عنوان هیئت‌رئیسه انتخاب شوند، اعلام آمادگی نموده و در همان جلسه رأی‌گیری به‌صورت نوشتاری انجام می‌گیرد. افرادی که بالاترین رأی را کسب نمایند، به ترتیب یک نفر به سمت رئیس و دو نفر به‌عنوان نایب‌رئیس انتخاب می‌شوند.
تبصره 1: هیئت‌رئیسه کمیسیون‌های تخصصی برای دوره‌های یک‌ساله تعیین می‌شوند.
تبصره 2: انتخابات برای کمیسیون تازه تأسیس در اولین جلسه آن کمیسیون برگزار می‌شود.
تبصره 3: هیئت‌رئیسه کمیسیون تازه تأسیس تا زمان برگزاری اولین جلسه بعد از مجمع سالیانه در سال بعد عهده‌دار این مسئولیت خواهند بود.
تبصره 4: رئیس کمیسیون می‌بایست عضو هیئت‌مدیره، مدیرعامل یا سهامدار شرکت عضو اصلی آن کمیسیون باشد. نواب رئیس کمیسیون از این قاعده مستثنا هستند.
تبصره 5- اعضاء کمیسیون‌ها ظرف ۷ روز پس از انتخابات، می‌توانند اعتراض کتبی خود را به روند انتخابات کمیسیون به هیئت‌مدیره تسلیم نمایند.
تبصره 6- هیئت‌مدیره موظف است ظرف مدت ۱۵ روز پس از اتمام مهلت مزبور به اعتراضات رسیدگی و در مورد آن تصمیم‌گیری و نتیجه را اعلام کند.
ماده 17- کمیسیون‌ها در صورت لزوم می‌توانند یک نفر از اعضاء خود را به‌عنوان دبیر به‌منظور انجام هماهنگی میان هیئت‌رئیسه کمیسیون، اعضاء کمیسیون و دبیرخانه اتحادیه انتخاب نمایند.
ماده 18- اعضاء هیئت‌مدیره اتحادیه نمی‌توانند به‌عنوان عضو هیئت‌رئیسه و یا دبیر کمیسیون‌های تخصصی انتخاب شوند.
ماده 19- رئیس کمیسیون‌ بیشتر از 2 دوره متوالی نمی‌تواند انتخاب شود.

نحوه رأی‌گیری و اخذ تصمیم در کمیسیون‌ها
ماده 29- نحوه رأی‌گیری و اخذ تصمیم در کمیسیون‌ها به روال زیر است:
• هر جلسه کمیسیون با حضور بیش از یک‌چهارم اعضاء آن به رسمیت می‌رسد.
• اعضاء اصلی هر کمیسیون دارای حق رأی هستند.
• اعضاء مهمان کمیسیون مجاز به شرکت در رأی‌گیری نیستند.
• هر فرد به نمایندگی از یک شرکت می‌تواند به‌صورت اصالتی در رأی‌گیری شرکت نماید.
• هر عضو می‌تواند وکالت یک شرکت دیگر را بر عهده داشته باشد و برای این امر می‌بایست مراتب وکالت به دبیرخانه اتحادیه اعلام گردد.
• مصوبات هر کمیسیون یا کارگروه با رأی اکثریت حاضرین (نصف +1) مورد تصویب قرار گرفته و جهت اجرایی شدن و اخذ مصوبه در مورد کمیسیون از طریق دبیرخانه به هیئت‌مدیره و در مورد کارگروه به هیئت‌رئیسه کمیسیون ارجاع می‌گردد.
• در صورت عدم احراز حدنصاب نسبی، جلسه کمیسیون یا کارگروه رسمی نیست.
تبصره1: دارندگان رأی‌های وکالتی نمی‌توانند وکالت عضو دیگری را برعهده بگیرند.
تبصره2: هر شرکت می‌بایست در ابتدای هر دوره کمیسیون نماینده خود را به‌صورت کتبی برای حضور در جلسات معرفی نماید.
تبصره3: هر شرکت حداکثر 3 مرتبه در هرسال مجاز به معرفی نماینده رسمی خود با حق رأی برای حضور در جلسات کمیسیون‌های تخصصی است.
تبصره 4: حق رأی و کاندید شدن در انتخابات هیئت‌رئیسه کمیسیون‌های تخصصی از آن دسته اعضایی که به نحوی به اتحادیه بدهی مالی دارند، سلب می‌شود.
تبصره 5: رأی‌گیری برای انتخاب هیئت‌رئیسه کمیسیون به‌صورت کتبی و با ورقه انجام می‌گیرد.
تبصره 6: رأی‌گیری در جلسه‌های کمیسیون‌های تخصصی بنا به درخواست اعضاء کمیسیون‌های تخصصی (حتی یک عضو) به‌صورت کتبی و با ورقه انجام می‌گیرد.


باتقدیم احترام
سعید رفیعی فر
دبیرکل


۲ مرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۳۸
تعداد بازدید : ۴۵۳