کیفیت منحصر به‌فرد گاز تولیدی پالایشگاه هفتم پارس جنوبی

سرپرست پالایشگاه هفتم پارس جنوبی گفت: گاز خروجی فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی بخاطر شرایطی که در فرآیند شیرین سازی دارد و فاقد دی اکسید کربن است و از ارزش حرارتی بالایی برخوردار است، در تمام مجتمع گازی پارس جنوبی منحصر به فرد است.
حسن اسعدی سرپرست پالایشگاه هفتم پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: از سال گذشته روی ظرفیت تولید بالاتر از توان طراحی شده کار کردیم و در حال حاضر تولید گاز بر مبنای 50 میلیون‌متر مکعب گاز در روز، اتان بر مبنای 105 تن بر ساعت، LPGمتناسب با مقدار خوراک دریافتی و کاندنسیت نیز بر مبنای CGR است.

وی افزود: با وجوداینکه از پالایشگاه های جدید هستیم، در تولید و کیفیت با پالایشگاه های قدیمی رقابت می کنیم.

اسعدی با بیان اینکه "رشد 98 درصدی از نظر تولید داریم و در بحث تولید اتان، پالایشگاه هفتم در مجتمع گازی پارس جنوبی از نظر کمی و کیفی اول است"، گفت: ویژگی خاص پالایشگاه هفتم تولید محصول با ارزش افزوده اتان است که در مجتمع در این زمینه حرف برای گفتن داریم.

وی ادامه داد: برخی از پالایشگاه های جدید واحدهای فرآیندی تکمیلی دارند و در پالایشگاه هفتم نیز با وجود این واحدها، پس از تکمیل در بحث الزامات محیط زیستی و ایمنی، در تولید محصولات با ارزش افزوده و کیفیت بالا حرف برای گفتن داریم.

سرپرست پالایشگاه هفتم پارس جنوبی تصریح کرد: در زمینه میزان توتال سولفور برای پروپان و بوتان، پالایشگاه های جدید واحدهای تکمیلی دارند که برای مشتریان جذابیت خوبی در خرید این محصولات ایجاد می کند.

اسعدی با بیان اینکه "کیفیت محصولات با ارزش افزوده پروپان و بوتان در این پالایشگاه نیز بسیار بالاست است"، گفت: گاز خروجی فازهای 17 و 18 بخاطر شرایطی که در فرآیند شیرین سازی دارد و فاقد دی اکسید کربن است و از ارزش حرارتی بالایی برخوردار است، در تمام مجتمع گازی پارس جنوبی منحصر به فرد است.
۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵
تعداد بازدید : ۳۵۴