تولید نفت ایران در نقطه صفر مرزی خلیج فارس افزایش می‌یابد

تولید نفت ایران در نقطه صفر مرزی خلیج فارس افزایش می‌یابد
تولید نفت ایران در سکوی نصر به عنوان یکی از سکوهای مرزی نفت ایران در منطقه خلیج فارس با انجام یکسری تغییرات فنی و عملیاتی به طور متوسط روزانه 6 هزار بشکه افزایش می یابد.
به گزارش خبرنگار پانا نیوز، با وجود تنگ تر شدن عرصه تحریم های بین المللی علیه صنعت نفت ایران اما هنوز چرخ توسعه لوکوموتیو اقتصاد ایران متوقف نشده است.

بر این اساس همزمان با اجرای طرح توسعه میادین مشترک نفت و گاز در خلیج فارس، فعالیت های فنی و عملیاتی هم برای حفظ و نگهداشت تولید نفت و گاز در سکوهای موجود نفتی ایران در دستور کار شرکت نفت فلات قاره قرار دارد.

از این رو در جدیدترین برنامه این مجموعه نفتی در راستای توسعه برداشت از میدان نفتی دنا و افزایش تولید منطقه سیری، نصب و راه‌اندازی دکل ثابت سکوی نصر چهار با موفقیت در آب‌های خلیج فارس به پایان رسید.

این در حالی است که تا پیش از انجام عملیات نصب و راه‌اندازی دکل ثابت سکوی نفتی نصر، بدون حضور شرکت‌های خارجی تعمیرات سازه زیر آب این سکوی فراساحلی انجام شده بود.

با نصب این دکل حفاری و انجام تعمیرات بر روی چاه‌های این سکو پیش بینی می شود تا یک 40 روز آینده امکان افزایش تولید روزانه 6 هزار بشکه ای نفت در منطقه عملیاتی سیری فراهم شود

به گزارش پانا نیوز، میدان نفتی دنا یکی از میادین نفت منطقه عملیاتی سیری در شرکت نفت فلات قاره بوده که احتمال مشترک بودن این میدان نفت با کشور امارات متحده عربی وجود دارد. میدان دنا در کنار میادین سیوند، نصرت و الوند در قلب خلیج فارس قرار دارد.
۲۴ آبان ۱۳۹۱ ۱۳:۱۴
تعداد بازدید : ۸۶۶