یک نفتکش در ساحل یمن نزدیک به انفجار است

یک نفتکش که در ساحل یمن سرگردان است و یک میلیون بشکه نفت در خود جای داده است احتمالا بزودی منفجر می شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، یک نفتکش که در ساحل یمن سرگردان است، احتمالا بزودی منفجر می شود.

دولت مستعفی یمن که از پشتیبانی عربستان سعودی و امارات برخوردار است، طی نامه‌ای به سازمان ملل نوشت که شرایط وخیم است و به زودی یک فاجعه بزرگ محیط زیستی و انسانی در دریای سرخ بوجود می آید.

کشتی مورد بحث حامل یک میلیون بشکه نفت خام است و متخصصان انرژی می ترسند افزایش گاز بالاخره باعث انفجار و بیرون ریختن نفت شود. یک تیم از سازمان ملل سعی کرده به این کشتی نزدیک شود و شرایط را بررسی کند.

یکی از مقامات آگاه گفت:« تا وقتی که یک بازرسی فنی از طرف سازمان ملل صورت نگیرد ،تشخیص خطر دقیق این نفتکش سخت است ولی احتمال ایجاد یک وضعیت اضطراری جدی برای محیط زیست واضح است. انفجاری که منجر به بیرون ریختن این نفت شود، تاثیری عمیق بر محیط زیست دریای سرخ می گذارد و درگیری های موجود جلوی تلاش‌ها برای کنترل این آلودگی را می گیرند».

این نفتکش جزو اموال شرکت نفت دولتی یمن است و قبل از جنگ، هم برای ذخیره و هم به عنوان یک پایانه تخلیه نفت از آن استفاده می‌شد. ظرفیت کل نفتکش سه میلیون بشکه است و از 2015 سرگردان بوده است. متخصصان به شدت نگران پوسیدگی بدنه کشتی هستند که می تواند باعث نشتی یا سرریز نفت به دریا شود.

مارک لا کوکف، هماهنگ کننده اقدامات بشردوستانه سازمان ملل در یمن گفت:«اگر در بدنه کشتی شکاف ایجاد شود یا منفجر شود، شاهد آلودگی خط ساحلی در طول دریای سرخ خواهیم بود. با توجه به زمان و جریان آب، این آلودگی می‌تواند به کانال سوئز هم راه یابد و تا تنگه هرمز هم برسد».
۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۰۶
تعداد بازدید : ۴۳۰