سرمایه گذاری شرکت نفت هند برای ساخت تعدادی واحد پتروشیمی

شرکت نفت هند (IOC) در نظر دارد یک تریلیون روپیه برای ساخت تعدادی واحد پتروشیمی جدید سرمایه گذاری کند.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس استاندارد (Business Standard)، شرکت نفت هند (IOC) در نظر دارد یک تریلیون روپیه برای ساخت تعدادی واحد پتروشیمی جدید در اودیشا هند شامل یک واحد کراکر نفتا بسازد.
این شرکت در حال حاضر ۳۵ هزار کرور روپیه در پالایشگاه نفت خود در پارادایب هزینه کرده است. شرکت نفت هند به تازگی برنامه ای برای سرمایه گذاری یک تریلیون روپیه دیگر در نظر دارد. در همین راستا این شرکت قطعه ای زمین به وسعت چهار هزار آکر، در نزدیکی سایت پالایشگاه خود، برای طرح توسعه ای یادشده درخواست کرده است.
سرمایه گذاری جدید می تواند شرکت نفت هند را به بزرگترین سرمایه گذار در اودیشا تبدیل کند. اگر طرح سرمایه گذاری مورد نظر به خوبی پیش رود، این شرکت می تواند از جیندا استیل اند پاور (Jindal Steel & Power) به عنوان بزرگترین سرمایه گذار در اودیشا پیشی گیرد. شرکت جیندا استیل اند پاور در حال حاضر برنامه دارد سرمایه گذاری خود در اودیشا را، با هدف افزایش ظرفیت مجتمع یکپارچه فولاد خود در Angul از 6 میلیون به 20 میلیون تن، تا سال 2030 میلادی به یک تریلیون روپیه افزایش دهد.
در حال حاضر شرکت نفت هند در فرآیند اختصاص زمین به طرح یاشده قرار دارد. فاز بعدی این طرح توسعه ای شامل ساخت یک واحد کراکر نفتا خواهد بود. انتظار می رود این پروژه سرمایه گذاران کلیدی بسیاری را در بخش پایین دستی پتروشیمی به خود جذب کند.
۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۵۷
تعداد بازدید : ۲۵۵