3 محموله اتیلن دی کلراید پتروشیمی اروند صادر شد

3 محموله اتیلن دی کلراید پتروشیمی اروند صادر شد
رئیس اداره مهندسی فرآیند و کنترل تولید پتروشیمی اروند از صادرات سه محموله اتیلن دی کلراید این مجتمع به کشورهای تایوان، هند و چین خبر داد.

بهمن بهزادی با بیان این که اتیلن دی کلراید در تولید منومر پی وی سی، حلال‌های آلی، پرکلر و اتیلن کاربردهای بسیاری دارد، به خبرنگار شانا گفت: در چند روز گذشته دو کشتی اتیلن دی کلراید با تناژهای 5 هزار تن به تایوان و چین و یک کشتی با تناژ 2 هزار تن به هند صادر شده است.

وی ارزش کل اتیلن دی کلراید صادر شده این مجتمع را 53 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: بارگیری دو کشتی اتیلن دی کلراید دیگر با تناژ 10 هزار تن از اوسط بهمن ماه آغاز شده است.

بهزادی در باره صادرات دو کشتی کاستیک این مجتمع با تناژ 25 هزار تن به مقصد هند، ترکیه و ایتالیا اظهار داشت: از اواسط اسفند ماه یک کشتی کاستیک با ظرفیت 10 هزار تن نیز برای صادرات بارگیری می‌شود.

به گزارش شانا، مجتمع پتروشیمی اروند، بزرگ‌ترین زنجیره تولیدکننده پی وی سی در جهان شناخته می‌شود و محصولات آن به عنوان خوراک صنایع پتروشیمی و پایین‌دستی از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ به گونه ای که با تولید واحدهای کلر و کاستیک، بخش زیادی از کمبودهای داخلی برطرف و قیمت‌های بورس کنترل شده است.

در این مجتمع به منظور راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحد کلرآلکالی و زنجیره پی وی سی 8 پروژه جانبی شامل شست‌وشوی نمک، تغلیظ اسید سولفوریک، خطوط لوله انتقال آب نمک، برج‌های خنک کننده، پروژه OFF SIT، تاسیسات غیر صنعتی، واحد اکسیژن و خطوط لوله برای انتقال محصول از مجتمع تا اسکله شماره 2 بندرامام خمینی (ماهشهر) ساخته شده است.

۲۵ بهمن ۱۳۸۹ ۱۱:۲۲
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۴۸۵