صادرات مصنوعات پتروشیمی آزاد شد/اسامی ممنوع شده صادراتی

صادرات مصنوعات پتروشیمی آزاد شد/اسامی ممنوع شده صادراتی
رئیس دفتر صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: شب گذشته با تصویب کارگروه تنظیم بازار صادرات مصنوعات پتروشیمی به طور کلی آزاد شد.
به  گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد زیار در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه برخی مواقع قیمت داخلی محصولات پتروشیمی از قیمت های جهانی فراتر می رود که ما نیز در این زمینه مخالف هستیم.

وی افزود: کارگروهی متشکل از 7 عضو تشکیل شده است تا با رصد بازار تمامی تصمیمات لازم را برای صادرات و متعادل سازی قیمت ها انجام دهد.

زیار با بیان اینکه شب گذشته در این کارگروه آخرین تصمیمات در خصوص تنظیم صادرات محصولات پتروشیمی گفته شده است، گفت: بر اساس این مصوبه صادرات جوش شیرین، کربنات سدیم، پلی پروپیلن، پلی اتیلن ترفلات، ABS، پلی استایرن، DOP، SPR، PBR، ویل استات منومر، اتانول آمین ها و ضایعات پلیمری ممنوع شد و صادرات این اقلام به شرطی انجام می گیرد که فروش آن در داخل کشور انجام نشود، در این صورت در کارگروه تنظیم بازار در خصوص صادرات آن تصمیم گیری می شود.

این مقام مسئول از آزاد شدن صادرات 7 قلم کالای تولیدی خبر داد و گفت: صادرات سودکاستیک، بنزین، استایرن منومر، پی وی سی، کریستال ملامین، LAV و پلی اتیلن آزاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته صادرات آزاد این 7 قلم نیز در صورتی است که ابتدا نیاز داخلی به طور کامل انجام گیرد و سپس اقدام به صادرات آن شود.

زیار همچنین تصریح کرد: در خصوص تولیدکنندگانی که بازپرداخت تعهدات ارزی شان از محل صادرات و تأمین اقلام و تجهیزات خارجی دارند تصمیم گرفته شد با مجوز شرکت ملی صنایع پتروشیمی صادرات کالاهای خود را انجام دهند

در ادامه رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، در حاشیه هشتمین نمایشگاه ایران پلاست در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از آغاز روند رو به رشد صنایع تکمیلی پتروشیمی خبرداد و گفت: نمایشگاه ایران پلاست، فرصت مناسبی است تا صنایع بالادستی و صنایع تکمیلی با همکاری بیشتر، زمینه را برای گسترش توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی فراهم آورد.

محمد زیار افزود: ایجاد شهرک های تخصصی پتروشیمی یا همان پتروشیمی شهرها می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده، از خام فروشی جلوگیری و صنعت پتروشیمی ایران را به عنوان یک قدرت در سطح منطقه در این صنعت ارزش آفرین مطرح کند.

رئیس دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی افزود: دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی آماده همکاری با تمام سرمایه گذاران برای توسعه صنایع تکمیلی است.

وی ادامه داد: فعالان صنعت پلیمر و پلاستیک ایران در هشتمین نمایشگاه ایران پلاست حضوری فعال دارند و با بهره مندی از آخرین دستاوردها و بهره گیری از دانش ایرانی توانسته اند توانایی ها و محصولات خود را به نمایش بگذارند.
۱۷ آبان ۱۳۹۱ ۰۰:۰۴
تعداد بازدید : ۱,۲۸۴