عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از قاچاق سوخت در مرزهای کشور: سهمیه‌بندی هم نتوانست جلوی قاچاق سوخت را بگیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از قاچاق سوخت در مرزهای کشور: سهمیه‌بندی هم نتوانست جلوی قاچاق سوخت را بگیرد
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه سهمیه‌بندی بنزین هم نتوانست جلوی قاچاق سوخت را بگیرد، گفت که چرا نباید به شکل قانونمند سوخت از سوی مردم مرزنشین با نظارت جدی دولت فروخته شود.
احمد سجادی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه خواه ناخواه در شرایط کنونی سوخت کشور به خارج از مرزها قاچاق می‌شود، گفت: این قاچاق سوخت در حالی شکل می‌گیرد که عرصه بر مردم به علت بازرسی‌ها و فشارهای ناشی از جلوگیری از قاچاق تنگ شده است.
نگاه تهدیدی به مرزهای کشور اشتباه است
نماینده مردم سرخس در مجلس افزود: با وجود اینکه نیروی انتظامی و مرزبانی بر مردم سخت می‌گیرند و اشتغالی برای جوانان در مرزهای کشور وجود ندارد به مرزهای کشور به چشم تهدید نگاه می‌شود نه فرصت. وی یادآور شد: در واقع سهمیه‌بندی بنزین هم نتوانست جلوی قاچاق سوخت را بگیرد و دولت و دستگاه‌ها نیز نسبت به این مساله اعتراض دارند. عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه کل مرزهای کشور فرصتی برای تولید ثروت است، ادامه داد: ما باید مرزهای کشور را قانونمند کنیم، باید خود دولت با ورود به بحث امنیت مرزهای کشور برای مرزنشینان شناسنامه تهیه کرد که هر یک از مردم با توجه به شرایط و استعدادهای منطقه مرزی، سهمیه‌ای برای صادر کردن اجناس داشته باشند.
وی یادآور شد: دولت در شرایط کنونی با مشکلات فراوانی برای فروش نفت مواجه بوده و برای پیدا کردن مشتریان نفتی خود هم با تنگناهای فراوانی مواجه است .
این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر نفت خام در جنوب کشور قاچاق می‌شود چرا این مساله نباید به شکل قانونمند از سوی مردم مرزنشین با نظارت جدی دولت عملیاتی شود؟
سجادی افزود: امروز ما شاهد هستیم که به علت تحریم‌های نفتی، پس از خریداری نفت از ما پول آن را با زحمت و منت فراوان تحویل می‌دهند که این نوعی دزدی دریایی نوین به شمار می‌آید برای حل این مشکلات ورود مردم به عرصه فروش نفت در مرزها ضروری است.
وی ادامه داد: اگر مجوز برای فروش اجناس مختلف در مرزها صادر شود که مرزنشینان به میزان استعدادهای منطقه خود سهمیه‌ای برای فروش داشته باشند، منبع تولید ثروت برای کشور ایجاد می‌شود به طوری که خروجی و فروش از مبادی گمرکی انجام می‌گیرد و خریدار دلار را به حساب دولت می‌ریزد، پس از آن اضافه سود که در کشور همسایه به فروش می‌رسد به ریال به حساب مردم برود. نماینده مردم سرخس، فریمان، نظریه و احمدآباد در مجلس افزود: چنانچه این طرح عملیاتی شود علاوه بر افزایش فروش نفت کشور مردم هم ثروتمند خواهند شد.
منافع بسیاری از واسطه‌ها به خطر می‌افتند
وی با بیان اینکه این پیشنهاد در کمیسیون به مقامات دولتی ابلاغ شده است، گفت: حتی در بازدیدهایی که از مرزهای کشور صورت گرفت این مساله به مرزبانان کشور انتقال داده شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: البته با اجرایی شدن این پیشنهاد بسیاری از دست‌های واسطه‌گر قطع خواهد شد، امروز برای پیدا کردن کشتی‌ها یا فروش نفت ۵۰۰ میلیارد دلاری سوءاستفاده‌های فراوانی صورت می‌گیرد که با ورود مردم به مرزهای کشور این سوءاستفاده‌ها قطع می‌شود.
۱۷ آبان ۱۳۹۱ ۰۰:۰۵
تعداد بازدید : ۱,۱۰۱