اوپک می‌تواند کاهش تولید نفت را تا پایان ۲۰۲۰ تمدید کند

یک شرکت سرمایه‌گذاری عربستانی پیش‌بینی کرد با توجه به ضعف تقاضای نفت، اوپک ممکن است کاهش تولید نفت خود را تا پایان سال آینده میلادی تمدید کند.
به گزارش روزنامه نشنال، مؤسسه سرمایه‌گذاری جدوی عربستان در گزارشی اعلام کرد که به دلیل استمرار کند شدن رشد تقاضای نفت در کشورهای مصرف‌کننده عمده نفت، از جمله آمریکا، چین و هند، ممکن است سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سازِکار کاهش تولید نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید کند.

در گزارش این مؤسسه آمده است: تا حدی به دلیل تنش‌های تجاری بین‌المللی، اوپک اکنون انتظار دارد رشد تقاضا در آمریکا و چین در سال ۲۰۲۰ میلادی افت سالانه داشته باشد.

این مؤسسه اعلام کرد: در حالی که سال ۲۰۱۹ میلادی سهم آمریکا، چین و هند از رشد تقاضای نفت جهان ۶۷ درصد بود، این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۵۶ درصد می‌رسد.

جدوی همچنین با استناد به داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، اعلام کرد تولید نفت آمریکا از حدود ۱۲ میلیون بشکه در سال جاری میلادی، به روزانه ۱۳ میلیون بشکه در سال آینده میلادی می‌رسد.

گزارش این مؤسسه نشان می‌دهد با توجه به پیش‌بینی‌های کنونی درباره تقاضا برای نفت خام تولیدی در اوپک و عرضه نفت از سوی کشورهای غیر عضو این سازمان، احتمالا لازم است توافق جهانی کاهش تولید نفت تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید و شدت این کاهش بیشتر شود.

جدوی پیش‌بینی کرد میانگین قیمت شاخص نفت خام برنت در سال جاری میلادی ۶۶ دلار و در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶۸ دلار باشد.
۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۲۴
تعداد بازدید : ۲۷۲