افزایش تولید وکیوم باتوم

افزایش تولید وکیوم باتوم
عضو هیئت مدیره و دبیر کمیسیون قیر اتحادیه فرآورده های نفتی گفت: ایران یکی از با کیفیت ترین قیرهای دنیا را تولید می کند.
وحید شیخی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: کیفیت بالای قیر ایران بواسطه نفت خامی که به عنوان ماده اولیه در تولید این محصول مورد استفاده قرار می گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه ماده اولیه قیر نفت خام است، اظهارداشت: نفت خام ایران سنگین، فوق سنگین و در عین حال از سولفور بالایی برخورداراست.

عضو هیئت مدیره و دبیر کمیسیون قیر اتحادیه فرآورده های نفتی ایران گفت: سولفور موجود در نفت خام موجب افزایش کیفیت قیر می شود.

وی افزود: مجموع این موارد باعث شده قیر با کیفیت و بسیار بازار پسندی درداخل تولید و به بازارهای مصرف داخلی و بین المللی عرضه شود.

شیخی اظهارداشت: بخش عمده ای از قیر تولیدی در جهان در حوزه راهسازی مورد استفاده قرار می گیرد بنابراین هرچقدر این محصول با کیفیت تر باشد کشورها از جاده ها آسفالته خوب و با عمر طولانی مدت بهره مند خواهند شد.

وی گفت: استفاده از قیر با کیفیت در آسفالت جاده ها می تواند از واردن شدن آسیب به خودروها، محیط زیست و همینطور صدمات و تلفات جاده ای به شدت جلوگیری کند.

عضو هیئت مدیره و دبیر کمیسیون قیر اتحادیه فرآورده های نفتی ایران افزود: هرچه فرآیند تولید در صنعت پالایشگاهی به سمت فرآورده های سبک تر مانند بنزین، نفتگاز، نفت سفید و دیگر محصولات سوق پیدا کند برای اقتصاد و پالایشگاه های کشور مقرون به صرفه تر است.

وی اظهارداشت: بطورکلی با توجه به تکنولوژی های قدیمی که در صنعت پالایشگاهی کشور وجود دارد تا سال گذشته ۵,۵ میلیون تن ماده اولیه قیر (وکیوم باتوم) در سال از پالایشگاه ها بیرون می آمد.

شیخی تصریح کرد: سال گذشته با توجه به درخواست های که از وزارت نفت شد و همینطور شرایط و چالش هایی که برای فروش مازوت در پیشروست امسال حدود ۱,۵ میلیون تن به تولید ماده اولیه قیر در کشوراضافه شده است.

وی یادآورشد: امسال با این وجود در مجموع هفت میلیون تن ماده اولیه قیر به بازارهای مصرف عرضه خواهد شد.
۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۲۸
تعداد بازدید : ۶۲۱