نرخ ارز مبادله‌ای مبنای محاسبه قیمت پایه بورس کالا شد

نرخ ارز مبادله‌ای مبنای محاسبه قیمت پایه بورس کالا شد
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای اعلام کرد: از این پس در محاسبه قیمت پایه کالاها در بورس کالا ، مبنا نرخ ارز مبادله ای روز مدنظر است و لحاظ قیمت‌های فراتر از آن مصداق گرانفروشی محسوب می شود.
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام کرد: نرخ ارز مبادله‌ای مبنای محاسبه قیمت پایه کالاها در بورس کالا شد.

به گزارش مهر، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای اعلام کرد: از این پس در محاسبه قیمت پایه کالاها در بورس کالا ، مبنا نرخ ارز مبادله ای روز مدنظر است و لحاظ قیمت‌های فراتر از آن مصداق گرانفروشی محسوب می شود.

بنا براین اطلاعیه ، تمامی عرضه کنندگان و بنگاههای تولیدی فعال در بورس کالا از این پس با نرخ ارز مبادله ای به مبادله کالا خواهند پرداخت. سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در برخورد با متخلفان از این قاعده هشدار داده است.

پیش از این، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقادات شدید از بورس کالا، خواستار این شده بود که دیگر مبنای محاسبه قیمت پایه بورس کالا، ارز بازار آزاد نباشد.

در همین حال، محسن صالحی نیا معاون صنایع و امور اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت نیز با تاکید بر اینکه مبنای قیمت گذاری در بورس نباید ارز چهارراه استانبول باشد، گفته بود: بورس کالا یک نهاد قانونی است و نباید اجازه قیمت گذاری با ارز آزاد و بیش از آن بدهد.
۱۷ آبان ۱۳۹۱ ۱۸:۰۱
تعداد بازدید : ۱,۲۷۱