تاثیر تعرفه های جدید ایالات متحده بر صنعت پتروشیمی چین

تعرفه های جدید امریکا علیه چین طیف گسترده ای از پلاستیک ها و محصولات نهایی وابسته به پتروشیمی را هدف قرار می دهد.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، به دنبال بالا گرفتن جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین، دونالد ترامپ از اعمال تعرفه ای 10 درصدی بر بسیاری از محصولات وارداتی از چین که تا کنون شامل این تعرفه ها نبودند، خبر داد. تعرفه های جدید طیف گسترده ای از پلاستیک ها و محصولات نهایی (finished plastics and products) وابسته به تولیدات پتروشیمی را هدف قرار می دهد.

بر اساس لیست پیشنهادی وبسایت دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا، گوشی های هوشمند، لپ تاپ، اسباب بازی، نشیمن سرویس های بهداشتی، بطری سس های کچاپ و خردل، بشقاب و سینی های پلاستیکی، قاب عکس، مجسمه های کوچک، خرمهره و گروهی عمده از دیگر انواع محصولات پلاستیکی در میان 300 میلیارد دلار کالای هدف تعرفه ها قرار دارند.

دیگر محصولات مانند مواد تولید شده از لاستیک والکانیزه شده (vulcanized rubber) که برای داشتن انعطاف پذیری بالا و مقاومت به حرارت فرآوری می شوند، شامل نوار نقاله، لوله های آب، دستکش های پزشکی و اسباب بازی حیوانات خانگی هستند.

دیگر محصولات پتروشیمی قرار گرفته در لیست یادشده دربرگیرنده نخ های پلی استری، پارچه، محصولات بهداشتی، شانه، گیره سر، نخ دندان، مواد آتش بازی، مایع ضد یخ، کاغذ دیواری و کفش های با کف لاستیکی است.

روز جمعه، یازدهم مردادماه، با بی نتیجه ماندن مذاکرات با چین برای دستیابی به یک پیمان تجاری، یک روز پس از توئیت ترامپ که از برنامه اش برای اعمال تعرفه های جدید از اول سپتامبر خبر می داد، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز از اقدامات تلافی جویانه کشورش برای حفظ منافع چین خبر داد.
۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۰۸
تعداد بازدید : ۲۲۶