دارندگان کارت بازرگانی از واگذاری کارت خود به غیر خودداری کنند

کارت بازرگانی خود را برای انجام امور تجاری در اختیار دیگران قرار ندهید و از کارت دیگران نیز برای امور بازرگانی خود استفاده نکنید.
با توجه به برخی سوءاستفاده‌ها از کارت‌های بازرگانی در فرآیند واردات کالا به کشور در سال‌های گذشته و بروز مصادیقی از تخلف و صادرات غیرمتعارف در یک سال اخیر، از طرف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به کلیه اعضای اتاق توصیه شده است که از واگذاری کارت بازرگانی خود به غیر خودداری کرده و برای انجام امور تجاری خود نیز از کارت دیگران استفاده نکنند.

لازم است توضیح داده شود که واگذاری کارت بازرگانی به دیگران و استفاده از کارت دیگران برای انجام مراودات تجاری، می‌تواند عواقب حقوقی و قضایی برای دارندگان کارت بازرگانی و فعالان اقتصادی به همراه داشته باشد.

کمیته پایش کارت‌های بازرگانی استان تهران در نامه‌ای به اتاق بازرگانی خواستار تاکید مجدد عواقب قانونی ناشی از هرگونه واگذاری کارت به غیر و اطلاع‌رسانی گسترده آن شده است.

فعالان اقتصادی در نظر داشته باشند که با توجه به اینکه کلیه فرآیندهای صدور و تمدید کارت عضویت و بازرگانی در اتاق تهران به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد، در صورت کامل بودن مدارک، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کارت بازرگانی برای متقاضیان صدور و تمدید کارت صادر می‌شود و نیازی به استفاده از کارت دیگران وجود ندارد. هم‌چنین دارندگان کارت نباید تحت هیچ شرایطی کارت خود را برای انجام امور تجاری در اختیار دیگران قرار دهند.
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۵۶
تعداد بازدید : ۳۶۳