سقوط قیمت مونو اتیلن گلایکول آسیا به پایین ترین سطح در 10 سال گذشته

شاخص سی اف آر چین برای مونو اتیلن گلایکول (MEG) همچنان به روند نزولی خود ادامه می دهد و این شاخص با بالا گرفتن جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین، به 512 دلار در هر تن رسید.
به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شاخص سی اف آر چین برای مونو اتیلن گلایکول (MEG) همچنان به روند نزولی خود ادامه می دهد. بر اساس داده های موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts) این شاخص روز دوشنبه 14 مرداد ماه با بالا گرفتن جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین، به 512 دلار در هر تن رسید. رقمی که پایین ترین سطح در 10 سال گذشته به شمار می رود.

داده های این موسسه همچنین نشان می دهد که قیمت های مونو اتیلن گلایکول آسیا بر اساس شاخص سی اف آر چین، آخرین بار در تاریخ آوریل سال 2009 میلادی در سطحی پایین تر، یعنی رقم 505 دلار در هر تن، بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پنجشنبه گذشته اعلام کرد که ایالات متحده در نظر دارد از اول سپتامبر، 10 درصد تعرفه جدید بر 300 میلیارد دلار کالای چینی دیگر اعمال کند. تعرفه های جدید شامل تمامی منسوجات و پوشاک ساخت چین می شود که تا پیش از این مشمول تعرفه نبودند.

پیش از اعمال دور جدید تعرفه های آمریکا، قیمت های مونو اتیلن گلایکول آسیا بر مبنای سی اف آر چین، از اواسط ماه مه میلادی در حدود 537 دلار در هر تن ثابت بود.

از طرفی فعالان بازار نگرانند که تقاضای ضعیف به وخیم تر شدن اوضاع در تمام طول زنجیره پلی استر (polyester chain) بینجامد.
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۲۶
تعداد بازدید : ۳۱۸