تاکید وزیر نفت برای مبازره با قاچاق سوخت

تاکید وزیر نفت برای مبازره با قاچاق سوخت
هر لیتر سوخت از اول آذر ماه سال جاری با نرخ 700 تومان به شرکت های هواپیمایی عرضه می شود.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، رستم قاسمی در حاشیه همایش مشترک مدیران مناطق 37 گانه و ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: در صورتی که شرکت های هواپیمایی وجه سوخت را پرداخت نکنند، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از عرضه سوخت به آنها خودداری خواهد کرد.

وی با اشاره به این که، قیمت بین المللی سوخت بسیار گران است گفت: در برخی کشورهای همسایه نظیر ترکیه، نفت گاز تا لیتری شش هزار تومان قیمت گذاری شده است.

قاسمی اضافه کرد: پیش از تعیین قیمت جدید سوخت هواپیما، این نوع سوخت بین 200 تا 400 تومان به شرکت های هواپیمایی عرضه می شد.

وزیر نفت در خصوص تامین سوخت در فصل زمستان گفت: پیش بینی های لازم در این بخش صورت گرفته است و در مورد تامین سوخت استانهای شمالی نیز اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

وی در ارتباط با جایگزینی گاز ترکمنستان نیز افزود: تولید گاز در کشور افزایش پیدا کرده است و امیدواریم با کشور ترکمنستان به توافق رسیده و گاز وارداتی از این کشور دوباره وصل شود.

وزیر نفت در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل قطع گاز وارداتی از ترکمنستان گفت: ما با این کشور قرارداد داریم، اما به دلیل مسایل مختلف، واردات گاز هم اکنون قطع شده است.

وی همچنین در مورد قاچاق سوخت از کشور گفت: تا زمانی که بین قیمت سوخت در بازارهای جهانی و ایران تفاوت زیادی وجود داشته باشد، پدیده شوم قاچاق به وجود می آید که اکنون این معضل در کشور وجود دارد.

وزیر نفت ادامه داد: برای کنترل قاچاق سوخت از کشور اقداماتی در حال اجرا است که در این زمینه نیازمند کمک دستگاههای انتظامی نیز هستیم./ر
مطالب مرتبط :
۲۴ آبان ۱۳۹۱ ۱۸:۳۲
تعداد بازدید : ۱,۰۱۳