سوددهی مطلوب بوریالیس در نیمه نخست سال 2019 میلادی

بر اساس گزارش شرکت بوریالیس اتریش،این شرکت توانست در نیمه نخست امسال، عملکرد مالی مطلوبی بر خلاف روند بازار جهانی مطلوب داشته باشد.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، آمار و ارقام منتشر شده از عملکرد مالی شرکت های صنایع شیمیایی و پتروشیمی خاورمیانه در سال 2019 میلادی تا به امروز، حاکی از وضعیت نامطلوب این صنعت در سال جاری است.
با این همه، بر اساس گزارش نتایج عملکرد مالی پنجم اوت شرکت بوریالیس اتریش، از شناخته شده ترین شرکت های پتروشیمی بین المللی، این شرکت توانست در سه ماهه دوم و نیمه نخست امسال، عملکرد مالی مطلوبی داشته باشد.
بوریالیس اعلام کرد: در مدت مذکور سودخالص این شرکت 328 میلیون یورو بوده که به میزان قابل توجهی بالاتر از رقم 293 میلیون یورو در مدت مشابه سال گذشته میلادی است.
آلفرد استرن، مدیر عامل بوریالیس، در مصاحبه ای تلفنی گفت: نتایج مطلوب یادشده ناشی از مجموعه ای از عوامل مختلف است. در این میان سه عامل بیش از باقی موارد تاثیرگذار بودند.
استرن ادامه داد: در درجه اول حاشیه سود تولید یکپارچه پلی الفین (integrated polyolefin margins) در اروپا اگر چه در مقایسه با پارسال کمتر است، اما همچنان در سطح مطلوبی قرار دارد. عامل دوم، بهبود عملکرد شاخه تولید کود شیمیایی بوریالیس (fertiliser business) به دنبال کاهش قیمت خوراک اولیه و از طرفی بهبود فضای بازار و افزایش توان عرضه این شرکت در حوزه یادشده است. دو عامل اول توانست وضعیت نامطلوب بازار پلی الفین آسیا را تا حد زیادی جبران کند.
۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۲۸
تعداد بازدید : ۳۱۲