لایحه حمایت از کنسرسیوم‌های صادراتی به زودی به مجلس ارائه می‌شود

لایحه حمایت از کنسرسیوم‌های صادراتی به زودی به مجلس ارائه می‌شود
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: به زودی لایحه حمایت از کنسرسیوم های صادراتی به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی اصغر مصاحب اظهار داشت: در طول چند سال اخیر رویکرد سازمان صنایع کوچک، حمایت ویژه از کنسرسیوم های صادراتی در سطح کشور بوده است و هم اکنون 62 شرکت در شهرک های صنعتی و در راستای مدیریت صادرات فعال شده اند.

وی اضافه کرد: لایحه حمایت از کنسرسیوم های صادراتی با همفکری نخبگان و صاحب نظران تشکل های خصوصی و به ویژه اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران به زودی از طریق شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

مصاحب توضیح داد: براساس لایحه مذبور، شرکت های مربوطه به رسمیت شناخته می شوند و این اطمینان در بین صاحبان صنایع به وجود می آید که می توانند به صورت قانونی از خدمات این شرکت ها بهر مند شوند.

این مسئول گفت: مرکز مبادله فناوری صنایع کوچک نیز با اشتراک همکاری میان ایران و کره جنوبی و همچنین با کشور چین درحال حاضر فعال است و در راستای توسعه مبادلات فناوری به زودی 7 گروه از 7 واحد صنعتی برای آموزش های فناوری به کشور آلمان اعزام خواهند شد.

معاون صنایع کوچک توضیح داد: سامانه سککوک به عنوان مدل جدیدی در تامین تسهیلات فعال شده روند استفاده از منابع بانکی را مورد رصد دقیق قرار می دهد.

وی گفت: 18 واحد صنعتی کوچک و متوسط در بورس پذیرفته شده اند و این اتفاق در راستای سوق دادن نیازهای مالی واحد ها از بازار پول به بازار سرمایه دارای اهمیت بالایی است و می تواند در تامین تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی هم کارگشا باشد.
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳
تعداد بازدید : ۳۲۶