طرح مجلس بازار نفت را بی‌ثبات می‌کند

طرح مجلس بازار نفت را بی‌ثبات می‌کند
وزیر امور اقتصادی و دارایی: تحریم‌ها عارضه‌ای است که در اقتصاد ایران حادث شده و در حال مداوا کردن آن هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه اجلاس اسکاپ اظهار کرد: سطح استقبال و مشارکت از اجلاس از این حکایت دارد که ایران آن قدر جذاب است که کشورهای مستقل مسیر خود را طی کرده و به همکاری با ایران ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسنا سیدشمس‌الدین حسینی با بیان این‌که این اجلاس ربطی به تحریم‌ها ندارد، تصریح کرد: تحریم‌ها عارضه‌ای است که در اقتصاد ایران حادث شده و در حال مداوا کردن آن هستیم.

وی با بیان این‌که ایران دارای اقتصادی بزرگ و برجسته در دنیاست، خاطرنشان کرد: به طور مثال اگر از نظر قدرت خرید و توانمندی مالی اقتصادها را بررسی کنیم ایران از نظر قدرت خرید کشور هفدهم دنیاست و در منطقه رتبه اول را دارد و بهترین رتبه‌ها را در سطح جهان به خود اختصاص داده است. حسینی با اشاره به تاریخ و فرهنگ درخشان ایران تصریح کرد:‌ این مسائل سبب می‌شود که در سطح بین المللی و آسیا و اقیانوسیه و حوزه اسکاپ کشورها به نقش برجسته ایران واقف باشند و ظرفیت‌ها و پیوندهای مشترکی که می‌توانند با ایران برقرار کنند برای اقتصادشان ایجاد کنند سودمند است.

وی با بیان این‌که سطح اجلاس و استقبالی که از آن صورت گرفته نشان می‌دهد که کشورها به جذابیت‌های اقتصادی ایران توجه می‌کنند، اضافه کرد: این کشورها در ملاقات‌ها مختلف ابراز نگرانی می‌کنند چرا که این تحریم‌ها برای آنها دردسرساز شده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: جهان امروز به مرحله رسیده که در هر حوزه و هر منطقه نیاز به همکاری‌های بین‌المللی وجود دارد و همان طور که قبلا گفتم تحریم‌ها هزینه اقتصاد جهانی را افزایش داده است. وی به بی ثباتی در بازار نفت اشاره و خاطرنشان کرد: در پی تحریم‌ها شرایط دشواری برای مردم کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای صنعتی و غربی ایجاد شده است چرا که خرید نفت را ازایران کاهش داده‌اند.

 

طرح مجلس برای کاهش فروش نفت

 

وی به طرح مجلس برای کاهش فروش نفت اشاره و تصریح کرد:‌ چنین مسائلی بی ثباتی در بازار نفت رخ می‌دهد و در پی افزایش قیمت نفت شاهد افزایش قیمت غذا خواهیم بود که کاهش رفاه مردم دنیا را در پی دارد.

سخنگوی اقتصادی دولت برگزاری چنین اجلاسی را در نقطه مقابل تحریم‌ها اعلام و اظهار کرد: گرایش کشورها به همکاری با یکدیگر، گسترش مناسبات و یافتن شیوه‌های جدید از نتایج برگزاری چنین اجلاس‌هایی است. حسینی ادامه داد: وقتی از مشارکت بخش خصوصی و عمومی برای تامین پروژه‌های زیرساختی صحبت می کنیم اولا باید توجه داشته باشیم که بسیاری از این پروژه‌ها اثر دو یا چند جانبه دارند و می‌توانند کل منطقه را تحت پوشش قرار دهند.

وزیر اقتصاد افزود: کشورها برای انجام پروژه‌های مشترک باید با یکدیگر همکاری کنند و این مشارکت بخش خصوصی و دولتی در حوزه آسیا اقیانوسیه بین دولت‌های کشورهای مختلف و سرمایه‌گذاران آن‌ها حکایت از این دارد که آن چیزی که جهان اقتصاد به آن نیاز دارد هم افزایی و همکاری و آن چیزی که جهان اقتصاد از آن رنج می‌برد تحریم و فشار کشورهای مربوطه است.

وی با اشاره به بی ثباتی در بازار نفت در پی تحریم‌های اعمال شده خاطرنشان کرد: آن چیزی که اقتصاد جهانی به آن نیاز دارد همکاری و هم افزایی است.

۲۴ آبان ۱۳۹۱ ۱۸:۴۲
ایسنا |
تعداد بازدید : ۹۰۹