اختصاص اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای راه آهن چابهار-زاهدان

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: خوشبختانه اخیرا هیات دولت، اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان را برای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان مصوبه کرده و امیدواریم این اعتبارات به موقع و در زمان های مقرر اختصاص یابد.
علیم یارمحمدی با اشاره به روند اجرای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان، گفت: بر اساس آمارها این پروژه حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و خوشبختانه روند اجرای آن مثبت و قابل قبول است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:خوشبختانه اخیرا هیات دولت، اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان را برای پروژه راه آهن چابهار-زاهدان مصوبه کرده و امیدواریم این اعتبارات به موقع و در زمان های مقرر اختصاص یابد.



وی تصریح کرد: قطعا در صورت اختصاص اعتبارات لازم از سوی دولت، پروژه راه آهن چابهار به زاهدان طی مدت سه سال اجرایی و تکمیل خواهد شد.



یارمحمدی ادامه داد: در شرایط کنونی قرارگاه خاتم الانبیا اجرای پروژه مذکور را بر عهده داشته و در ماه های اخیر روند اجرای پروژه مثبت و روبه رشد بوده است.



وی درباره شرایط کنونی پروژه راه آهن چابهار- زاهدان، گفت: قطعه چابهار تا زاهدان به طول ۵۸۰ کیلومتر است، البته بخش های دشوار پروژه در سال های اخیر از جمله ساخت پل و تونل انجام شده و بخش های باقی مانده بیشتر مربوط به عملیات های روسازی است.



نقش استراتژیک راه آهن چابهار-زاهدان در شکوفایی بندر چابهار


عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، درباره نقش استراتژیک راه آهن چابهار-زاهدان، گفت: اجرای این پروژه قطعا نقش به سزایی در شکوفایی بندر چابهار خواهد داشت، در شرایط کنونی میزان بارگیری و تخلیه در بندر حدود ۸.۵ میلیون تن است که بر اساس برنامه ریزی ها حدود ۶ میلیون تن این کالاها و محصولات باید از طریق خطوط ریلی جابه جا شود.
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۰۹
تعداد بازدید : ۳۲۱