تعمیرات اساسی ۳ فروند شناور در بندر چابهار

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تعمیر ۳ فروند شناور دریایی توسط نیروهای متخصص داخلی در بندر چابهار انجام شد.
به گزارش «انرژی امروز» از سازمان بنادر و دریانوردی، عباس آذرپیکان افزود: با توجه به اهمیت و ضرورت تعمیرات اساسی شناورها در راستای ارتقای عملکرد تجهیزات، از سال گذشته ۳ مورد تعمیرات اساسی روی شناور های این اداره کل صورت گرفت.



وی ادامه داد: عملیات تعمیرات اساسی شناور سرداب، ثوره و خضرا با به کار گیری تیم حرفه ای داخلی به جای متخصصان خارجی، با کمترین هزینه و در کمترین زمان ممکن با موفقیت انجام شد.



معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: افزایش عمر مفید شناورها، کاهش انرژی مصرفی در تولید قدرت مورد نیاز رانش، افزایش راندمان شناور به واسطه خزه تراشی و تعمیرات روی بدنه، ارتقای سطح ایمنی شناورها و کاهش خرابی های اضطراری از جمله اهداف تعمیر شناورهاست.



آذرپیکان، کاهش هزینه نگه داری، کمک به حفظ، تمدید یا دریافت گواهینامه های رده بندی شناور، افزایش شاخص آماده به کاری شناور و در نتیجه ارتقای خدمات یدک کشی را از دیگر اهداف انجام تعمیرات شناورها اعلام کرد.



گفتنی است؛ بر اساس الزام های موسسه های رده بندی، شناور باید هر ۲,۵ سال در داک، تحت تعمیر اساسی زیرآبی قرار گیرد.
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۱۰
تعداد بازدید : ۵۰۶