روس‌ها بزرگ‌ترین دلال نفت ونزوئلا شدند

شرکت روسنفت روسیه به بزرگ‌ترین معامله‌کننده نفت ونزوئلا تبدیل شد تا به خنثی کردن فشار آمریکا کمک کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، شرکت روسنفت نفت تولیدی ونزوئلا را به مشتریانی در چین و هند انتقال می‌دهد و از دست رفتن معامله‌گران سنتی را که نگران تحریم‌های آمریکایی هستند، جبران می‌کند.

داده‌های کشتیرانی و اعلام منابع معاملاتی نشان داد شرکت روسنفت به بزرگ‌ترین خریدار نفت ونزوئلا در ماه ژوئیه و نیمه نخست ماه اوت امسال تبدیل شده است.

روسنفت ۴۰ درصد از صادرات نفت شرکت دولتی نفت ونزوئلا را در ماه ژوئیه دریافت کرد و این رقم در روزهای گذشته از ماه اوت امسال به ۶۶ درصد رسیده که دو برابر خرید نفت روسنفت از شرکت ملی نفت ونزوئلا (پدوسا) پیش از آغاز تحریم‌های آمریکاست.

سه منبع صنعتی اعلام کردند شرکت روسنفت که حدود ۵ درصد از نفت جهان را تولید می‌کند، اکنون مسئولیت عملیات انتقال و بازاریابی بیشتر صادرات نفت ونزوئلا را به عهده گرفته است.

پیش از این روسنفت نفت خریداری شده از پدوسا را به شرکت‌های معاملاتی می‌فروخت و نقش چندانی در بازاریابی نداشت. اکنون این شرکت عرضه نفت به مشتریان شرکت پدوسا در هند و چین را آغاز کرده است، در حالی که شرکت‌های معاملاتی همچون ترافیگورا و ویتول به دلیل تحریم‌های آمریکا، خود را کنار کشیده‌اند.

شرکت‌های ویتول و ترافیگورا از اظهارنظر خودداری کردند و شرکت‌های روسنفت و پدوسا به درخواست اظهارنظر پاسخی ندادند.
۲ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۳۸
تعداد بازدید : ۴۴۸