قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۶/۰۴

به دنبال تشدید تنش های تجاری قیمت نفت برنت امروز تا رقم ۵۸ دلار و ۲۴ سنت یعنی کمترین رقم از ۱۵ اوت تاکنون پایین رفت، اما بعدا با اندکی ترمیم و ۶۳ سنت، معادل ۱.۱ درصد افت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۵۸ دلار و ۷۱ سنت رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه چین اواخر هفته گذشته اعلام کرد که 10 درصد تعرفه بیشتر بر 75 میلیارد دلار کالای وارداتی از آمریکا وضع می کند که نفت خام را نیز در بر می گیرد، قیمت نفت امروز در معاملات آغازین هفته در بازارهای آسیایی شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، به دنبال تشدید تنش های تجاری قیمت نفت برنت امروز تا رقم 58 دلار و 24 سنت یعنی کمترین رقم از 15 اوت تاکنون پایین رفت، اما بعدا با اندکی ترمیم و 63 سنت، معادل 1.1 درصد افت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 58 دلار و 71 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز که اوایل امروز تا رقم 52 دلار و 96 سنت پایین رفته بود، با اندکی تعدیل و 68 سنت، معادل 1.3 درصد کاهش به 53 دلار و 49 سنت رسید.

نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهان پس از بالا گرفتن جنگ تجاری بین آمریکا و چین بیشتر نیز شده است.

وزارت بازرگانی چین هفته گذشته اعلام کرد 5 یا 10 درصد تعرفه بیشتر بر مجموع 5 هزار و 78 قلم کالای امریکایی از جمله نفت خام، محصولات کشاورزی و هواپیماهای کوچک وضع خواهد کرد. در پاسخ به این اقدام، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز گفت که به شرکت های آمریکایی دستور داده تا تعطیلی فعالیت هایشان در چین و تولید محصولات در آمریکا را مد نظر قرار دهند.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «تنها چیزی که می تواند قیمت نفت را در هفته جاری تقویت کند، مذاکره و تصمیم مشترک آمریکا و چین به عقب نشینی از اقدامات جدید اعلام شده است... اما بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.»

جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست سالانه جکسون هول در وایومینگ اعلام کرد که اقتصاد آمریکا در جایگاه مطلوبی قرار دارد و فدرال رزرو برای تداوم روند رشد اقتصادی موجود «اقدام مناسب» را صورت خواهد داد. این سخنان سرنخ های چندانی در مورد سیاست پولی آینده فدرال رزرو در اختیار سرمایه گذاران قرار نداد.
۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸
تعداد بازدید : ۴۸۶