کاهش حاشیه سود تولید محصولات پتروشیمی در بازار آسیا

حاشیه سود تولید محصولات پتروشیمی در بازار آسیا به دلیل جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن، به پایین ترین سطح در ماه های گذشته رسیده است.
به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس تایمز (businesstimes)، حاشیه سود تولید محصولات پتروشیمی در بازار آسیا به پایین ترین سطح در ماه های گذشته رسیده است. جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن، به ویژه در شرایطی که موج جدیدی از ظرفیت های تازه تولید به بهره برداری مي رسد، به این وضعیت دامن زده و سطح تقاضای چین برای محصولات صنایع شیمیایی و انواع پلاستیک شدیدا کاهش یافته است.
داده های موسسه مشاوره ای وود مکنزی نشان می دهد که مطابق پیش بینی ها مازاد ظرفیت تولید پلی اتیلن تا پایان سال 2020 میلادی تا سه میلیون تن از میزان تقاضا پیشی می گیرد. مازاد ظرفیت تولید در سال 2019 میلادی 545 هزار تن گزارش شد.
پلی اتیلن یکی از اجزای کلیدی تولید انواع محصولات پلاستیکی مورد استفاده در طیف وسیعی از کالاها شامل لوله تا اسباب بازی کودکان است.
این همه در شرایطی رقم می خورد که چین، کره جنوبی، مالزی و همچنین ایالات متحده و خاورمیانه با اختصاص بیش از نیمی از ظرفیت تازه تولید به خود، به زودی شاهد روی کار آمدن ظرفیت های جدید خواهند بود.
اشیش چیتالیا، تحلیلگر ارشد موسسه وود مکنزی، می گوید: با توجه به این که انتظار می رود ایجاد ظرفیت های تازه به پیشی گرفتن عرضه از میزان تقاضا بینجامد، نرخ عملیاتی واحدهای پلی اتیلن ظرف دو سال آینده متاثر می شود.
۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۵۷
تعداد بازدید : ۳۰۷