رونق تولید با فروش اعتباری محصولات مورد نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی

مجتمع های پتروشیمی با هدف حمایت از ساخت داخل و تامین خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی ،آماده فروش اعتباری محصولات خود هستند.
مرضیه طهماسبی رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: با هدف رونق بیشتر بازار و نیز حمایت از تولید داخل ، بزودی فروش اعتباری محصولات مجتمع های پتروشیمی در راستای تامین نیازهای صنایع تکمیلی محقق خواهد شد و پتروشیمی ها آماده فروش اعتباری محصولات خود هستند.

وی به مذاکرات مهم و اثر بخش با تشکل ها، انجمن ها و نمایندگان صنایع تکمیلی پتروشیمی خبر داد و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی هماهنگی های لازم را با مجتمع های پتروشیمی برای فروش اعتباری محصولات آغاز کرده است و خوشبختانه پتروشیمی شهید تندگویان به عنوان تامین کننده PET اقدام های مهمی را برای تسهیل خرید صنایع تکمیلی انجام داده است.

طهماسبی افزود: رونق تولید و کاهش خام فروشی به عنوان یک راهبرد مهم در دستور کار فعالیت دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی قرار دارد و تلاش داریم تا با همکاری ستاد تنظیم بازار و همچنین بورس کالای ایران نیازهای تولید کنندگان داخلی را تامین کنیم.

همچنین با توجه به ثبات نسبی بازار و اهتمام شرکت های پتروشیمی به عقد قرادادهای بلند مدت ، شرایط لازم برای عقد قراردادهای بلند مدت کشف پرمیوم در بورس کالا برای بسیاری از محصولات پتروشیمی مهیا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش فروش برخی محصولات پتروشیمی در بورس کالا ، نسبت به کاهش کف عرضه ها اقدام شده است و در صورت تداوم آن ، کف عرضه فصل پاییز نیز کاهشی خواهد بود .
۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۵۷
تعداد بازدید : ۳۰۴