فعالیت اخلالگران بازار کود شیمیایی منحصر به پتروشیمی شیراز نیست

مدیران مجتمع پتروشیمی شیراز در پی دستگیری اخلالگران بازار کود شیمیایی با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و با دستور قضایی ابعاد دیگری از فعالیت این شبکه فساد را اطلاع‌رسانی کرد.
این توضیحات پس از آن بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این واحد پتروشیمی قرار گرفت که رئیس‌کل دادگستری استان فارس دوم شهریورماه جاری اعلام کرد: ١٤ تن از کارکنان پتروشیمی شیراز و دلالان مرتبط که در توزیع کودهای شیمیایی اخلال ایجاد کرده بودند بازداشت شدند.
مجتمع پتروشیمی شیراز اعلام کرده است:‌ شناسایی وکشف شبکه فساد اقتصادی در منطقه به درخواست و هماهنگی کامل با این شرکت و دستور مقام محترم قضایی و توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام پذیرفته است.

افراد دستگیر شده از کارکنان رده‌های پایین پتروشیمی بودند
شرکت پتروشیمی شیراز که عنوان اولین واحد تولیدی صنایع پتروشیمی ایران یدک می‌کشد،‌ افزوده است:‌ باند کشف شده با اخلال و فساد در توزیع انواع کودهای شیمیایی به صورت گسترده فعالیت داشته و شامل افراد متعددی از بخش های مختلف فعال در حوزه توزیع کودهای کشاورزی منطقه و ۶ نفر از کارکنان رده پایین پتروشیمی شیراز بوده که از این شرکت سرقت کرده‌اند.

کودهای کشف شده تنها متعلق به مجتمع پتروشیمی شیراز نیست
این واحد پتروشیمی فعال از سال ۱۳۴۲ در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز افزوده است:‌ کودهای کشف شده تنها متعلق به شرکت پتروشیمی شیراز نبوده و کودهای تولیدی مربوط به سایر شرکتهای تولید کننده کودهای شیمیایی نیز بوده است.
مجتمع پتروشیمی شیراز در ادامه ضمن تشکر از دستگاه محترم قضایی و سربازان گمنام امام زمان (عج) درخواست رسیدگی کامل به موضوع سرقت مذکور جهت احقاق حقوق خود و همچنین برخورد قاطع با عاملین این فساد اقتصادی از هر طبقه را مطرح کرده است.

راهکار پیشگیری از فساد
مدیران این مجتمع پتروشیمی فعال در محدوده شهرستان مرودشت در ادامه پیشنهاد داده‌اند که در راستای مقابله با این گونه فسادهای اقتصادی و پیشگیری می بایستی از طریق حذف پتانسیل های فساد اقدام شود.
آنها اعلام کرده‌اند:‌ درخصوص کودهای شیمیایی تکلیف پتروشیمی ها به فروش کود اوره یارانه ای با قیمت ۶۱۲۵ ریال در هرکیلو در مقابل قیمت واقعی بورسی این کالا که درمحدوده ۲۰ هزار ریال در هر کیلوگرم است همواره این جذابیت را در افراد خاطی جهت اینگونه سوء استفاده‌ها ایجاد می‌کند و راهکار مؤثر، تمکین وزارت جهاد کشاورزی به رأی دیوان عدالت اداری درخصوص خرید کود اوره با قیمت ارائه شده در بورس است.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس دوم شهریورماه ضمن اعلام خبر بازداشت اخلالگران بازار کود شیمیایی گفت: بازداشت این افراد در راستای مقابله با اخلاگران نظام اقتصادی کشور دادسرای عمومی و انقلاب مرودشت با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) صورت گرفت.
وی با بیان اینکه این متهمان با ایجاد شبکه دلالی در برخی از نقاط کشور از توزیع کودهای شیمیایی به صورت تعاونی جلوگیری و اقدام به فروش به صورت آزاد می کردند گفت: تعدادی از متهمین از کارکنان پتروشیمی شیراز در سطوح مختلف و تعداد نیز دلالان و رابطین این افراد هستند.
وی با بیان اینکه تا کنون پنج انبار در این ارتباط شناسایی و پلمپ شده است از احتمال افزایش بازداشتی ها خبر داد.
۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۵:۴۹
تعداد بازدید : ۲۲۴