قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۶/۰۶

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۵۹ دلار و ۸۸ سنت رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آن که آمارها نشان داد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یافته و بخشی از نگرانی‌های ناشی از کاهش رشد اقتصاد جهانی به دلیل جنگ تجاری را کاهش داده، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 37سنت معادل 0.6 درصد افزایش به دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز 55 سنت معادل یک‌درصد رشد داشت و به 55‌ دلار و 48 سنت رسید.

در حالی که میزان واردات نفت به آمریکا کاهش یافته است، بر اساس گزارش انستیتوی نفت این کشور، در هفته گذشته میزان ذخایر نفت خام آمریکا 11.1 میلیون بشکه افت داشت. این در حالی است که تحلیلگران انتظار کاهش تنها 2میلیون بشکه ای را می‌کشیدند.

گزارش هفتگی دولت آمریکا در مورد میزان ذخایر نفتی امروز منتشر می‌شود و اگر آمارهای رسمی نیز برآوردهای انستیتوی نفت آمریکا را تأیید کند، این بزرگترین کاهش حجم ذخایر در طی 9 هفته گذشته خواهد بود.

با وجود این همچنان نگرانی‌هایی در مورد تأثیر منفی جنگ تجاری امریکا و چین بر رشد اقتصاد جهانی وجود دارد و این مسئله مانع رشد بیشتر قیمت نفت شده است.

ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد که معتقد است چین در تمایل خود نسبت به دستیابی به یک توافق تجاری صادق است. پیشتر نخست‌وزیر چین گفته بود این کشور خواهان حل و فصل اختلافات تجاری با امریکا از طریق مذاکراتی «آرام» است.

اما دیروز نگرانی‌ها درباره شدت گرفتن جنگ تجاری بار دیگر بالا گرفت. وزارت خارجه چین دیروز اعلام کرد که هیچ اطلاعی در مورد مذاکرات تجاری تلفنی اخیر بین دو کشور ندارد و امیدوار است واشنگتن با متوقف ساختن اعمال اشتباه خود شرایط را برای مذاکرات مهیا سازد.
۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۳۷
تعداد بازدید : ۳۴۷