ممنوعیت واردات تنها مختص کالاهایی است که در کشور تولید انبوه دارند

ممنوعیت واردات تنها مختص کالاهایی است که در کشور تولید انبوه دارند
معاون دفتر مقررات صادات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اتخاذ سیاست ممنوعیت واردات 77 قلم کالا به خاطر کمبود جدی در تأمین منابع مالی جهت واردات کالاهای ضروری و اساسی صورت گرفته است.
ساسان خدایی معاون دفتر ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران با بیان مطلب بالا گفت: در شرایط فعلی که شرایط ویژه ای به لحاظ اقتصادی است اتخاذ سیاست ممنوعیت واردات 77 قلم کالا به خاطر کمبود منابع مالی جهت واردات کالاهای ضروری کشور می باشد.
وی افزود: به طور مثال از جمله اقلامی که واردات آن ممنوع شده مبلمان و مصنوعات چوبی می باشد که البته در کشور تولید داخلی بالایی نیز دارد.
وی با اشاره به اینکه واردات کالاهایی به کشور ممنوع شده که یا امکان تولید آن در سطح نیاز جامعه وجود دارد و یا از دسته کالاهای غیرضروری می باشد اظهار داشت: در شرایط فعلی که به لحاظ اقتصادی شرایط ویژه ای می باشد باید ارز مورد نیاز کشور را به تامین منابع مالی مورد نیاز در واردات کالاهای اساسی و ضروری سوق دهیم.
وی ادامه داد: البته این سیاست (ممنوعیت واردات 77 قلم کالا) سیاستی گذرا و موقتی است و تا زمان عبور از شرایط فعلی ادامه خواهد داشت.
وی گفت: در فهرست 77 قلم کالا که واردات آن ممنوع شده عمدتا اقلام ساخته شده نظیر مبلمان، گوشی تلفن همراه و... می باشد و به هیچ وجه کالاهای واسطه ای و سرمایه ای در این فهرست وجود ندارد.
معاون دفتر ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه کلیه قطعات و اقلام مربوط به ساخت رایانه که در کشور تولید می شود هیچگونه محدودیتی در واردات برای آن تعیین نشده است اظهار داشت:‌ کلیه قطعات PC به جز سه قطعه کیبورد، مانیتور و مأوس هیچگونه محدودیتی در واردات آن وجود ندارد و واردات آنها از جمله اولویت هایی است که در حال حاضر ثبت سفارش آن انجام می شود.
ساسان خدایی با بیان اینکه ظرفیت تولید تلفن همراه در کشور به وجود آمده اظهار داشت: باید
کمک کنیم تا پتانسیل تولید تلفن همراه از حالت بالقوه به حالت بالفعل تبدیل شود.
وی ادامه داد: البته هیچ موقع واردات گوشی تلفن همراه جزو اقلام ممنوعه نبوده و تا زمانی که ظرفیت تولید آن به طور کامل در کشور به وجود نیاید این کالا با اولویت گروه کالایی 8 در کشور ثبت سفارش خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین انواع تبلت و نوت بوک نیز در حال حاضر ثبت سفارش آن انجام می شود.
ساسان خدایی نیز با تاکید بر مصرف کالاهای داخلی از سوی مردم اظهار داشت: کلیه کالاهایی که امکان تولید آن در کشور وجود ندارد به راحتی ثبت سفارش و واردات آن انجام می شود.
۲۴ آبان ۱۳۹۱ ۱۹:۴۱
باشگاه خبرنگاران جوان |
تعداد بازدید : ۱,۰۱۴