قلعه بانی: امیدواریم ایران حتی قطره ای نفت خام صادر نکند

قلعه بانی: امیدواریم ایران حتی قطره ای نفت خام صادر نکند
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر برنامه ریزی برای اجرای کامل سیاست جلوگیری از خام فروشی گفت: امیدواریم به روزی برسیم که با اجرای کامل این راهبرد، حتی قطره ای نفت خام صادر نکنیم.
به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران صبح امروز (چهارشنبه 10 آبان) در همایش پدافند غیرعامل در صنعت نفت، با این بیان که پدافند غیرعامل را باید در تمام مراحل زندگی به کار بست، گفت: حفظ تجهیزات ارزشمند صنعت نفت، مکان یابی مناسب، مقاوم سازی و استحکام سازی و استفاده مناسب از عوارض طبیعی محیط، موجب حفظ بیشتر تجهیزات می شود.

مهندس احمد قلعه بانی با تاکید بر مکان یابی و طراحی اولیه بر اساس اصول پدافند غیرعامل گفت: رعایت پراکندگی، آرایش دفاعی و استحکام تجهیزات، تامین انرژی پایدار را سبب می شود.

وی با یادآوری تاریخ پر فراز و نشیب حوزه انرژی در ایران، به تلاش قدرت ها برای تسلط بر حوزه های انرژی دنیا اشاره و تصریح کرد: استراتژی قدرت های بزرگ، سیطره بر منابع انرژی است و هم اکنون بعضی از کشورها عامل آمریکا هستند و ایالات متحده برای نفت آنان برنامه ریزی می کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با این بیان که دانش فنی با وجود منابع انسانی متخصص یک فرصت است، گفت: باید با افزایش دانش فنی و عملی کردن دانش، از این فرصت برای تولید ثروت استفاده کنیم.

معاون وزیر نفت گفت: در حوزه دریای خزر، کشورهای همسایه توسعه اکتشافی در بلوک های جدید را در برنامه دارند که ما نیز باید در این زمینه کار بیشتری انجام دهیم.

وی از مسئولان سازمان پدافند غیرعامل خواست در طرح های توسعه ای حوزه دریای خزر همکاری کنند.

قلعه بانی تاکید کرد: شرکت های تابعه موظف هستند در طرح های خود اصول پدافند غیرعامل را اعمال کنند.

وی تصریح کرد: هم اکنون از مهندسان مشاور و ماشین آلات داخلی کشور استفاده می شود و اما این موضوع به معنای آن نیست که از سرمایه گذاری خارجی استقبال نکنیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در همایش پدافند غیرعامل تاکید کرد: اصول پدافند غیرعامل باید در تمام سطوح توسعه ای و طرح های آینده صنعت نفت پیگیری شود.
۲۴ آبان ۱۳۹۱ ۱۹:۴۲
تعداد بازدید : ۹۷۵